• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzvedības problēmu riski 7 gadus veciem bērniem ar mācīšanās traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-99339-Vanaga_Katrina_kv19068.pdf (1.016Mb)
Author
Vanaga, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Katrīna Vanaga. Bakalaura darbs: Uzvedības problēmu riski 7 gadus veciem bērniem ar mācīšanās traucējumiem. Rīga, 2024. gads ( 48 lpp., 16 att., 1 tab., 47 bibliogrāfiskie nosaukumi, 6 pielikumi). Bakalaura darba mērķis ir izpētīt un analizēt uzvedības problēmu riskus 7 gadus veciem bērniem ar mācīšanās traucējumiem, lai izstrādātu priekšlikumus, kā uzlabot mācību vielas apguvi skolās. Darbā tiek izvirzīti sekojoši pētnieciskie jautājumi: 1) Kādi ir ietekmējošie faktori, kas veicina uzvedības problēmas bērniem ar mācīšanās traucējumiem? 2) Kādus paņēmienus pedagogi izmanto, lai novērstu uzvedības problēmas 7 gadu veciem bērniem ar mācīšanās traucējumiem? Bakalaura darbā ir izmantota kombinēta pētnieciskā pieeja: kvantitatīvā informācijas iegūšanas metode – pedagogu aptauja un kvalitatīvā informācijas iegūšanas metode – ekspertu intervijas. Darba struktūru veido trīs nodaļas – pirmās nodaļas ietvaros tiek izklāstīti vispārīgie aspekti skolēnu integrācijai vidē; otrajā nodaļā tiek aplūkoti mācīšanās traucējumu vispārīgais raksturojums un iespējamie uzvedības problēmu riski 7 gadus vecam bērnam ar mācīšanās traucējumiem; trešā darba nodaļa satur pētījuma empīrisko daļu, kur tiek aprakstīta identificēto galveno ietekmējošo faktoru analīze uzvedības problēmu risku izpētē 7 gadus veciem bērniem ar mācīšanās traucējumiem. Nozīmīgākie pētījuma rezultāti ir saistīti ar to, ka vecāki pedagogiem sniedz nepietiekamu informāciju par sava bērna problēmām un mācīšanās traucējumiem, kas tiešā mērā ir kavējošs faktors skolēna socializācijai un integrācijai skolas vidē. Izstrādātu vienotu vadlīniju un metodisko līdzekļu trūkums ierobežo pieejamo informāciju pedagogiem un atbalsta personālam, lai veicinātu un atvieglotu pedagoģisko darbu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem.
 
Katrīna Vanaga. Bachelor's thesis: Management of behavioral issues for 7-year-old children with learning disabilities. Riga, 2024 (48 pages, 16 figures, 1 table, 47 names in bibliography, 6 annexes) The Bachelor's work aims to explore and analyze the risks of behavioral problems in 7-year-olds with learning disabilities to develop proposals to improve learning substance in schools. The following research questions are raised at work: (1) What are the factors contributing to behavioral problems in children with learning disabilities? 2) What techniques are teachers using to fix behavioral problems for 7-year-olds with learning disabilities? A combined research approach has been used in the Bachelor's work: the quantitative method of obtaining information - the survey of educators and the qualitative method of obtaining information - interviews of experts. The structure of the work consists of three chapters: the first chapter sets out the general aspects of the integration of pupils into the environment; the second chapter discusses the general characteristics of learning disabilities and the potential risks of behavioral problems for a 7-year-old with learning disabilities; the third chapter of the work contains the empirical part of the study, which describes an analysis of identified key influencing factors in investigating the risks of behavioral problems in 7-year-olds with learning disabilities. The most significant results of the study relate to parents providing teachers with insufficient information about their child's problems and learning disabilities, which is directly an inhibiting factor to the socialization and integration of the student into the school environment. The lack of common guidelines and methodological tools in place limits the information available to teachers and support staff to promote and facilitate pedagogical work for pupils with learning disabilities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69068
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV