Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorVanaga, Katrīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:07:26Z
dc.date.available2025-05-28T01:07:26Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other99339
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69068
dc.description.abstractKatrīna Vanaga. Bakalaura darbs: Uzvedības problēmu riski 7 gadus veciem bērniem ar mācīšanās traucējumiem. Rīga, 2024. gads ( 48 lpp., 16 att., 1 tab., 47 bibliogrāfiskie nosaukumi, 6 pielikumi). Bakalaura darba mērķis ir izpētīt un analizēt uzvedības problēmu riskus 7 gadus veciem bērniem ar mācīšanās traucējumiem, lai izstrādātu priekšlikumus, kā uzlabot mācību vielas apguvi skolās. Darbā tiek izvirzīti sekojoši pētnieciskie jautājumi: 1) Kādi ir ietekmējošie faktori, kas veicina uzvedības problēmas bērniem ar mācīšanās traucējumiem? 2) Kādus paņēmienus pedagogi izmanto, lai novērstu uzvedības problēmas 7 gadu veciem bērniem ar mācīšanās traucējumiem? Bakalaura darbā ir izmantota kombinēta pētnieciskā pieeja: kvantitatīvā informācijas iegūšanas metode – pedagogu aptauja un kvalitatīvā informācijas iegūšanas metode – ekspertu intervijas. Darba struktūru veido trīs nodaļas – pirmās nodaļas ietvaros tiek izklāstīti vispārīgie aspekti skolēnu integrācijai vidē; otrajā nodaļā tiek aplūkoti mācīšanās traucējumu vispārīgais raksturojums un iespējamie uzvedības problēmu riski 7 gadus vecam bērnam ar mācīšanās traucējumiem; trešā darba nodaļa satur pētījuma empīrisko daļu, kur tiek aprakstīta identificēto galveno ietekmējošo faktoru analīze uzvedības problēmu risku izpētē 7 gadus veciem bērniem ar mācīšanās traucējumiem. Nozīmīgākie pētījuma rezultāti ir saistīti ar to, ka vecāki pedagogiem sniedz nepietiekamu informāciju par sava bērna problēmām un mācīšanās traucējumiem, kas tiešā mērā ir kavējošs faktors skolēna socializācijai un integrācijai skolas vidē. Izstrādātu vienotu vadlīniju un metodisko līdzekļu trūkums ierobežo pieejamo informāciju pedagogiem un atbalsta personālam, lai veicinātu un atvieglotu pedagoģisko darbu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem.
dc.description.abstractKatrīna Vanaga. Bachelor's thesis: Management of behavioral issues for 7-year-old children with learning disabilities. Riga, 2024 (48 pages, 16 figures, 1 table, 47 names in bibliography, 6 annexes) The Bachelor's work aims to explore and analyze the risks of behavioral problems in 7-year-olds with learning disabilities to develop proposals to improve learning substance in schools. The following research questions are raised at work: (1) What are the factors contributing to behavioral problems in children with learning disabilities? 2) What techniques are teachers using to fix behavioral problems for 7-year-olds with learning disabilities? A combined research approach has been used in the Bachelor's work: the quantitative method of obtaining information - the survey of educators and the qualitative method of obtaining information - interviews of experts. The structure of the work consists of three chapters: the first chapter sets out the general aspects of the integration of pupils into the environment; the second chapter discusses the general characteristics of learning disabilities and the potential risks of behavioral problems for a 7-year-old with learning disabilities; the third chapter of the work contains the empirical part of the study, which describes an analysis of identified key influencing factors in investigating the risks of behavioral problems in 7-year-olds with learning disabilities. The most significant results of the study relate to parents providing teachers with insufficient information about their child's problems and learning disabilities, which is directly an inhibiting factor to the socialization and integration of the student into the school environment. The lack of common guidelines and methodological tools in place limits the information available to teachers and support staff to promote and facilitate pedagogical work for pupils with learning disabilities.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectMācīšanās traucējumi
dc.subjectuzvedības problēmas
dc.subjectsākumskola
dc.subject7 gadus vecs skolēns
dc.titleUzvedības problēmu riski 7 gadus veciem bērniem ar mācīšanās traucējumiem
dc.title.alternativeManagement of behavioural issues for 7 year old children with learning disabilities
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record