dc.contributor.advisor | Stramkale, Ligita | |
dc.contributor.author | Ušpele, Ilze | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-28T01:07:29Z | |
dc.date.available | 2025-05-28T01:07:29Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.identifier.other | 99408 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69080 | |
dc.description.abstract | Skolotāju labizjūta ir svarīga, jo ietekmē skolēnu mācīšanos. Metodiskais atbalsts ietver profesionālās izaugsmes iespējas. Pētījuma mērķis ir teorētiski analizēt un empīriski noteikt metodiskā atbalsta vajadzības sākumskolas skolotāju profesionālajai labizjūtai. Atbildot uz pētījumā jautājumiem, tika veikta teorētiskās literatūras un normatīvo dokumentu analīze, kā arī sākumskolas skolotāju un skolu vadības komandu anketaptauja. Pētījumā tika secināts, ka skolotāju labizjūtai būtiskas ir pozitīvas attiecības ar kolēģiem un vadītāja atbalsts profesionālajai pilnveidei, prieku sagādā mācību metožu apgūšana un iespēja lietot tehnoloģijas, lielākais metodiskais atbalsts tiek saņemts no kolēģiem. Vismazāk prieka skolotājiem sagādā pārbaudes darbu veidošana, slodze un atalgojums. Balstoties empīriskajā pētījumā iegūtajos datos, tika izstrādāti ieteikumi skolu vadības komandām metodiskajam atbalstam sākumskolas skolotāju profesionālajai labizjūtai. | |
dc.description.abstract | Teacher well-being is important because it affects student learning. Methodological support includes opportunities for professional development. The aim of the study is to theoretically analyze and empirically determine the needs of methodological support for the professional well-being of primary school teachers. In response to the research questions, an analysis of theoretical literature and regulatory documents was carried out, as well as a questionnaire survey of primary school teachers and school management teams. The study concluded that positive relations with colleagues and the manager's support for professional development are essential for the well-being of teachers, learning teaching methods and the opportunity to use technology bring joy, the greatest methodological support is received from colleagues. The least joy for teachers is the creation of tests, workload and pay. Based on the data obtained in the empirical study, recommendations were developed for school management teams for methodical support for the professional well-being of primary school teachers. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | metodiskais darbs | |
dc.subject | metodiskais atbalsts | |
dc.subject | sākumskolas skolotāji | |
dc.subject | profesionālā labizjūta | |
dc.title | Metodiskais atbalsts sākumskolas skolotāju profesionālajai labizjūtai | |
dc.title.alternative | Methodological support for the professional well-being of primary school teachers | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |