• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dabīgās kosmētikas zīmolu “Gusto” un “Estere” komunikācija sociālajos medijos Instagram un Facebook 2023.gadā

Thumbnail
View/Open
303-103456-Bernharde_Laura_lb21150.pdf (5.458Mb)
Author
Bernharde, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava-Āboliņa, Laura
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba “Dabīgās kosmētikas zīmolu “Gusto” un “Estere” komunikācija sociālajos medijos Instagram un Facebook 2023.gadā” mērķis ir noskaidrot, kādus digitālā mārketinga komunikācijas paņēmienus savā komunikācijā sociālajos medijos Instagram un Facebook izmanto zīmoli “Gusto” un “Estere”, kā tos vērtē zīmolu mērķauditorijas. Darba teorētisko bāzi veido 4 nodaļas, kurās tiek apskatīts un raksturots digitālais mārketings, sociālie mediji un sociālo mediju mārketings, uzņēmuma zīmols, kā arī patērētāja uzvedība. Darba empīriskajā daļā tiek pielietotas 3 izpētes metodes – kvantitatīvā kontentanalīze, tiešsaistes anketēšana un daļēji strukturēta intervija. Darba noslēgumā tiek secināts, ka “Gusto” un “Estere” sociālo mediju komunikācijā ir saskatāmas līdzības, taču “Gusto” savā komunikācijā aktīvi izmanto konkursu ierakstus, kas piesaista plašu auditoriju, savukārt “Estere” bieži izmanto tēmturus, kā arī apmaksātās reklāmas Facebook Ads, lai popularizētu zīmolu. Atslēgvārdi: sociālie mediji, komunikācija, mārketings, Instagram, Facebook
 
The aim of the bachelor's thesis "Communication of natural cosmetics brands "Gusto" and "Estere" on social media platforms Instagram and Facebook in 2023" is to find out what digital marketing communication techniques are used by the brands "Gusto" and "Estere" in their communication on social media Instagram and Facebook and how it is perceived by the brands' target audiences. The theoretical base of the work consists of 4 chapters, which examine and describe digital marketing, social media and social media marketing, company branding, as well as consumer behavior. In the empirical part of the work, 3 research methods are applied - quantitative content analysis, online questionnaire and semi-structured interview. At the end of the work, it is concluded that "Gusto" and "Ester" have visible similarities in social media communication, but "Gusto" actively uses contest entries in its communication, which attract a wide audience, while "Estere" often uses hashtags, as well as paid advertisements in Facebook Ads, to promote the brand. Keywords: social media, communication, marketing, Instagram, Facebook
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69181
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV