Realitātes šovu komunikācijas ietekme uz dalībniekiem un auditoriju: ''Kaislību vasara'' un ''Ģimene burkā'' gadījumi
Author
Liepa, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Radzobe, Zane
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Realitātes šovu komunikācijas ietekme uz dalībniekiem un auditoriju: ’’Kaislību vasara’’ un ’’Ģimene burkā’’ gadījumi” mērķis ir noskaidrot, vai un kā auditorija reaģē uz cilvēku mijiedarbībām realitātes šovos, kā arī noskaidrot kā paši dalībnieki izjūt savu reprezentāciju tajos. Darba teorētiskajā daļā apkopotas tēmas par realitātes televīziju, realitātes šoviem, šovu dalībniekiem un auditoriju. Pētījumā izmantotās metodes ir kontentanalīze, aptaujas anketa un daļēji strukturētās intervijas un pētījuma dizains. Pētījuma rezultāti norāda, ka Latvijas realitātes televīzija nav pārlieku samākslota, bet auditorijas priekšstati lielā mērā ir pretēji. Auditorija nejūt lielu ietekmi no realitātes šovu satura un šovu dalībniekiem pieredze projektos ne vienmēr ir dzīvi izmainošs notikums. The aim of the bachelor thesis “The impact of reality show communication on participants and audience: the cases of ’’Kaislību vasara’’ and ’’Ģimene burkā’’" is to find out whether and how the audience reacts to human interactions in reality shows, as well as to find out how the participants themselves feel about their representation in them. The theoretical part of the thesis summarises the topics of reality television, reality shows, show participants and audiences. The methods used in the study are contentanalysis, questionnaire and semi-structured interviews and research design. The results indicate that Latvian reality television is not too fake, but that audience perceptions are largely the opposite. Audiences do not feel much influence from the content of reality shows and for show participants the experience of the projects is not necessarily a life-changing event.