Show simple item record

dc.contributor.advisorLočmele, Klinta
dc.contributor.authorMelbārde, Megija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-28T01:08:10Z
dc.date.available2025-05-28T01:08:10Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other103643
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69207
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kādi ir mediju paņēmieni, kuri veicina medijpratības nostiprināšanos sabiedrībā un kāds viedoklis par mediju medijpratības veicināšanu ir auditorijai un pašiem žurnālistiem. Teorētiskajā daļā ir aplūkoti mediji un to veidi, mediju ētika, kā arī to nozīmīgums, lietojuma un apmierinājuma teorija, mediju lomas un funkcijas, faktu pārbaudes jēdziens medijpratība, dezinformācija, kritiskā domāšana un misinformācija. Konteksta daļā uzmanība tika pievērsta mediju lietojumam Latvijā, tāpat arī vienai diskusijai, kurā piedalījās mediju pārstāvji un eksperti no Latvijas, lai diskutētu par mediju šķēršļiem sabiedrības medijpratības veicināšanā, kā arī Latvijā veikta pētījuma izskatīšana par mediju medijpratības projektu realizāciju. Lai veiktu pētījumu autore izmantoja divas pētnieciskās metodes – daļēji strukturētās intervijas ar desmit žurnālistiem un interneta aptauju. Mediji veicina medijpratību sabiedrībā dažādiem paņēmieniem gan publicējot izzinošu saturu, gan daloties ar savām zināšanām ārpus žurnālistikas pienākumiem. Sabiedrība sagaida, ka mediji veicinās sabiedrībā medijpratību un vēlas, lai to darītu efektīvāk, nekā līdz šim
dc.description.abstractThe goal of this bachelor's thesis is to find out what are the media techniques that contribute to the strengthening of media literacy in society and what is the opinion of the audience and the journalists themselves about all this. The theoretical part discusses media and its types, media ethics, as well as their significance, the theory of use and satisfaction, the roles and functions of the media, the concept of fact-checking media literacy, disinformation, critical thinking and misinformation. In the context part, attention was paid to the use of media in Latvia, as well as to one discussion in which media representatives and experts from Latvia participated in order to discuss media obstacles in the promotion of media literacy of the society, as well as a study on the implementation of media literacy projects conducted in Latvia. To conduct the study, the author used two research methods – semi-structured interviews with ten journalists and an internet survey. The media promotes media literacy in society in various ways, both by publishing informative content and by sharingui their knowledge outside of journalistic duties. Society expects the media to promote media literacy in society and wants it to be done more effectively than before.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKomunikācijas zinātne
dc.subjectMediji
dc.subjectMedijpratība
dc.subjectsabiedrība
dc.subjectžurnālisti
dc.subjectlietojums un apmierinājums
dc.titleLatvijas mediju loma sabiedrības medijpratības veicināšanā:žurnālistu un auditorijas viedoklis
dc.title.alternativeThe role of Latvian media in promoting media literacy: opinion of journalists and audience
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record