• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lietotāju radīts saturs sociālo mediju mārketingā Latvijā 2023.-2024.gadam

Thumbnail
View/Open
303-106348-Cirule_Sandija_sc21027.pdf (21.74Mb)
Author
Cīrule, Sandija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Ardava-Āboliņa, Laura
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Lietotāju radīts saturs sociālo mediju mārketingā Latvijā 2023-2024.gadam” tiek analizēts Lietotāju radīts saturs (User- Generated Content, UGC) un tā loma sociālo mediju mārketingā Latvijā. Pētījumā tiek aplūkots, kā Latvijā pastāvoši uzņēmumi izmanto UGC saturu sociālo mediju mārketinga stratēģijās, lai veicinātu zīmola uzticamību, klientu lojalitāti un autentiskumu. Darbā analizēti teorētiskie aspekti par UGC, sociālo mediju mārketingu, mārketingu 5.0 un 6.0 kā arī tiek analizēts Latvijā pastāvošu uzņēmumu UGC satura pielietojums sociālajos medijos. Empīriskā daļā tiek izmantotas 3 pētnieciskās metodes- satura analīze, izvērtējot 3 konkrētus Latvijā esošus uzņēmumus un to sociālo mediju kontus- Intagram, Facebook un Tik Tok, veicot UGC satura pielietojumu, daļēji strukturēta intervija ar sociālo mediju menedžeri- Kitiju Spēka-Štrobi un interneta aptauja ar patērētājiem, lai izprastu UGC efektivitāti.
 
The bachelor thesis "User-generated content in social media marketing in Latvia 2023-2024" analyses User-Generated Content (UGC) and its role in social media marketing in Latvia. The study examines how existing companies in Latvia use UGC content in their social media marketing strategies to promote brand credibility, customer loyalty and authenticity. The theoretical aspects of UGC, social media marketing, marketing 5.0 and 6.0 are analysed, as well as the use of UGC content in social media by existing companies in Latvia. The empirical part uses 3 research methods- content analysis, evaluating 3 specific Latvian companies and their social media accounts- Intagram, Facebook and Tik Tok, conducting UGC content application, semi-structured interview with social media manager- Kitija Spēka-Štrobe and online survey with consumers to understand the effectiveness of UGC.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69281
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV