• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolas stratēģiskā vadība kā emocionāli drošas vides veicinātāja

Thumbnail
View/Open
299-105254-Singireja_Baiba_bs18021.pdf (2.013Mb)
Author
Šingireja, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Čekse, Ireta
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Monitoringa un pētījumu dati liecina, ka Latvijas izglītojamie un pedagogi saskaras ar vardarbību skolā, tādēļ maģistra darba mērķis ir izstrādāt teorijā un pētījumos pamatotus ieteikumus ar stratēģiskās vadības metodēm skolu vadītājiem un izglītības politikas veidotājiem emocionāli drošas vides veicināšanā Latvijas vispārizglītojošās skolās. Darbs sastāv no 3 nodaļām, secinājumiem un bibliogrāfijas saraksta. Kvalitatīvais gadījuma pētījums veikts laika posmā no 2024. gada 29. janvāra līdz 2024. gada 17. novembrim, par instrumentu izmantojot 12 atvērtā tipa daļēji strukturētas intervijas, veicot to kontentanalīzi programmā “MAXQDA”. Pētījuma rezultāti atklāj, ka ar stratēģiskās vadības metodēm var veicināt emocionāli drošu vidi skolā.
 
Monitoring and research data show that Latvian students and teachers face violence at school, therefore the aim of the master’s thesis is to develop recommendations based on theory and research about strategic management methods for school leaders and educational policymakers in promoting an emotionally safe environment in general education schools in Latvia. The work consists of 3 chapters, conclusions and a bibliography list. The qualitative case study was conducted in the period from January 29, 2024 to November 17, 2024, using as a tool 12 open-type semi-structured interviews, with their content analysis made in the "MAXQDA" program. The results of the study reveal that an emotionally safe environment at school can be promoted through strategic management methods.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69361
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV