Sīkās pirkstu motorikas attīstīšana 2. vecumposma veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā
Author
Stepiņa, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Sīkās pirkstu motorikas attīstība 2. vecumposma veciem bērniem tehnoloģiju mācību jomā. Darba autore: Karīna Stepiņa Darba vadītāja: Māra Urdziņa – Deruma Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt 3-4 gadus vecu bērnu sīkās pirkstu motorikas attīstību tehnoloģiju mācību jomā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām: Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tiek apskatīta un izzināta teorētiskā pedagoģijas un psiholoģijas literatūra par sīko pirkstu motoriku, tehnoloģiju mācību jomu un bērnu attīstību un prasmēm vecumā no 3 – 4 gadiem. Kvalifikācijas darba otrajā daļā praktiski darbojoties tiek pārbaudīts, kā ar dažādu uzdevumu un aktivitāšu palīdzību tehnoloģiju mācību centrā var attīstīt sīko motoriku. Tika izstrādāti vērtēšanas kritēriji sīkās motorikas attīstības izvērtēšanai, kur bērni tiek novērtēti pirms un pēc aktivitāšu, uzdevumu izspēlēšanas, izpildīšanas darbības. Kvalifikācijas darba otrajā daļā ir redzamas dažādas aktivitātes tehnoloģiju mācību jomā, kas attīsta un veicina sīko pirkstu motorikas attīstīšanos. Kvalifikācijas darba apjoms: 37 lpp, 7 tabulas, 20 literatūras un citu avotu saraksts, 2 pielikumi, 29 attēli. Atslēgas vārdi: Sīkā pirkstu motorika, bērns, pirmsskola, uzdevumi. Title of qualification: Developing fine finger motor skills in children in pre - school 2rd stage technology education. Author of the work: Karīna Stepiņa Head of work: Māra Urdziņa – Deruma Objective of work: To theoretically explore and practically test the development of fine finger motor skills in 3-4 year old children in the field of technology education. The qualification work consists of two parts: The first part of the qualification work reviews and explores the theoretical pedagogical and psychological literature on fine motor skills, technology learning and the development and skills of children aged 3-4 years. The second part of the qualification examines how fine motor skills can be developed through various tasks and activities in a technology learning centre. Evaluation criteria were developed to assess fine motor development, where children are evaluated before and after activities, tasks and performance. The second part of the qualification work shows different activities in the field of technology education that develop and promote the development of fine finger motor skills. Volume of qualification: 37 pages, 7 tables, 20 literature used and sources, 2 appendix, 29 pictures. Key words: Fine finger motor skills, child, pre-school, tasks.