Vecāku novērtētās pirmsskolas vecuma bērnu emociju regulācijas saistība ar vecāku izdegšanu un uztverto attiecību kvalitāti
Author
Kovšova, Alina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Umbraško, Solvita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija izpētīt vecāku uztvertās attiecību kvalitātes un vecāku izdegšanas saistību ar viņu novērtēto pirmsskolas vecuma bērnu emociju regulāciju. Pētījumā piedalījās 54 vecāki, vecumā no 26 līdz 49 gadiem. Visiem respondentiem bija viens vai vairāki bērni, no kuriem pētāmā grupa bija bērni vecumā no 5 līdz 6 gadiem. Instrumentārijs: Uztvertās attiecību kvalitātes komponentu aptauja (Perceived Relationship Quality Components (PRQC), Fletcher, Simpson, & Thomas, 2000); Vecāku izdegšanas skala (Parental Burnout assessment (PBA), Roskam I., Brianda M.-E. & Mikolajczak, M., 2018); Emociju regulācijas aptauja (Emotion Regulation Cehcklist, Shields & Chicchetti, 1995); Šī pētījuma ietvaros izveidota demogrāfisko datu aptauja. The aim of the study was to investigate the relationship between parents' perceived relationship quality and parental burnout and their rated emotion regulation in pre-school children, and to explore how these two factors are related to children's emotional development. The study involved 54 parents, aged 26- 49 years. All respondents had one or more children, with the group under study being children aged 5-6 years. Perceived Relationship Quality Components Questionnaire (PRQC; Fletcher, Simpson, & Thomas, 2000), Parental Burnout Assessment (PBA; Roskam I., Brianda M.-E. & Mikolajczak, M., 2018), Emotion Regulation Checklist (Shields & Chicchetti, 1995); Demographic data questionnaire developed as part of this study were used to measure the variables.