dc.contributor.advisor | Šteinberga, Iveta | |
dc.contributor.author | Sarma, Jānis Mārtiņš | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-20T01:02:11Z | |
dc.date.available | 2025-06-20T01:02:11Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 109134 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/69851 | |
dc.description.abstract | Vides troksnis, Eiropā ir otrs lielākais veselību ietekmējošais faktors. Ta negatīvās ietekmes samazināšana ir viens no galvenajiem mērķiem Eiropas nulles piesārņojuma rīcības plānā. Plānu sagatavošanai sākotnēji nepieciešams identificēt apdraudētās teritorijas. Modelēšana ir viens no veidiem, kā to var panākt. Maģistra darba mērķis ir noteikt autotransporta trokšņa piesārņojuma līmeni sastrēgumstundā, izmantojot matemātiskās modelēšanas. Darbā izpētīa dažādu maģistrālo ielu autotransporta trokšņa līmeņa mainību pilsētā, autotransporta struktūras un dinamikas izmaiņas, modelējot tā izplatību apkārtējā vidē un pieguļošajā teritorijā. Pētījums tika veikts Rīgas intensīvi, izmantotos ceļa satiksmes posmos – maģistrālās ielas. | |
dc.description.abstract | Environmental noise is the second most significant contributor to health in Europe. Reducing its negative impact is one of the key objectives of the European Zero Pollution Action Plan. The preparation of the plans initially requires the identification of areas at risk. Modelling is one way of achieving this. This master thesis aims to determine the level of road traffic noise pollution during rush hour using mathematical modelling. To investigate the variability of road traffic noise levels on different arterial streets in the city, changes in the structure and dynamics of road traffic, modelling its distribution in the surrounding environment and the adjacent area The study was carried out in Riga on heavily used arterial road sections | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Vides zinātne | |
dc.subject | trokšņa piesārņojums | |
dc.subject | autotransports | |
dc.subject | modelēšana | |
dc.subject | sastrēgumstunda | |
dc.title | Autotransporta radītā trokšņa struktūra sastrēgumstundās maģistrālo ielu ietekmes zonā Rīgā | |
dc.title.alternative | Structure of traffic noise during peak hours in the influence zone of main streets in Riga | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |