• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vecāko klašu skolēnu pašuztvertais atbalsts no skolotājiem, iesaiste no vecākiem un tā saistība ar mācību motivāciju

Thumbnail
Открыть
299-107593-Dadze_Renate_rd22040.pdf (414.7Kb)
Автор
Dadze, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Plaude-Demidova, Alla
Дата
2025
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot vai pastāv saistības starp pašuztverto skolotāju atbalstu, vecāku iesaisti un vecāko klašu skolēnu mācību motivāciju. Bakalaura darba ietvaros tika aptaujāti 87 vidusskolas klašu skolēni vecumā no 16 līdz 20 gadiem, no tiem 53 meitenes un 34 zēni. Empīriskajā daļā tika izmantotas Iekšējās motivācijas aptauja, Uztvertā skolotāju atbalsta skalas aptauja un Vecāku iesaistīšanās aptauja. Rezultāti liecina, ka pastāv statistiski nozīmīgas saistības starp vidusskolēnu motivācijas elementiem kā interese, prieks, uztvertā kompetence un skolotāja pozitīvo attieksmi, pieejamību, iedvesmošanu un ieinteresētību palīdzēt. Pastāv statistiski nozīmīga saistība starp vidusskolēnu izjusto spiedienu, spriedzi un skolotāja pieejamību. Mācību motivāciju statistiski nozīmīgi izskaidro vecāku iesaiste. Pastāv statistiski nozīmīgas dzimumatšķirības vecāku iesaistes rādītājos- meiteņu izlasē statistiski nozīmīgi augstāki rādītāji. Nepastāv statistiski nozīmīga saistība starp bērnu skaitu ģimenē un uztverto vecāku iesaisti.
 
The bachelor theses aim is to find out whether there is a correlation between the self-perceived support of teachers, parents involvelemt and senior grade students learning motivation. Within bachelor thesis there were interviewed 87 high school students of age 16-20 years old, 53 girls and 34 boys. In the epmirical part was used Intrinsic motivation inventory, Percieved Teachers support scale and Parent’ Involvment in Children’s Learning inventory. The results show that there are statistically significant associations between the motivational elements as interest, joy, percieved competence and a teacher’s positive attitude, availability, inspiration and interest in helping. There is a statistically significant correlation between the experienced pressure, the tensions and the availability of the teacher. Learning motivation is statistically significantly explained by the involvement of parents. There are statistically significant gender differences in parental involvement rates- statistically higher rates in the girl’s sample. There is no statistically significant association between the number of children in the family and the percieved involvement of parents.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70044
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV