• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mākslīga intelekta izmantošana digitālā mārketinga komunikācijā un tās attīstības tendences.

Thumbnail
View/Open
303-108083-Zarina_Marija.Katrina_mz20045.pdf (1.284Mb)
Author
Zariņa, Marija Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba “Mākslīgā intelekta izmantošana digitālā mārketinga komunikācijā un tās attīstības tendences” mērķis ir, pamatojoties uz teorijas atziņām par mākslīgā intelekta izmantošanu digitālā mārketinga komunikācijā, ekspertu intervijām, un uzņēmumu pārstāvju aptaujas rezultātiem, novērtēt mākslīga intelekta izmantošanas iespējas un izanalizēt attīstības tendences Latvijas uzņēmumu digitālā mārketinga komunikācijā, kā arī izstrādāt priekšlikumus Latvijas uzņēmumiem digitālā mārketinga komunikācijas pilnveidošanai. Rezultāti: mākslīgo intelektu var izmantot digitālās mārketinga komunikācijas pilnveidošanai Latvijas uzņēmumos aspektos kā satura veidošana, ziņojumu automatizācijā, personalizācijas nodrošināšana un klientu datu analīzē uzvedības prognozēšanas nolūkos. Darbs sastāv no 100 lapaspusēm un ietver 1 tabulu, 16 attēlus, 22 pielikumu un 124 izmantotās literatūras avotus.
 
The goal of the Master's thesis "Application of artificial intelligence in digital marketing communication and its development trends" is, based on theoretical knowledge regarding the use of artificial intelligence in digital marketing communication, expert interviews and the results of a survey of company representatives, to evaluate the possibilities of using artificial intelligence and analyse the development trends in digital marketing communication of Latvian companies, as well as to develop proposals for improving digital marketing communication of Latvian companies. Results: artificial intelligence can be used to improve digital marketing communication in Latvian companies in aspects such as content creation, message automation, personalisation and customer data analysis for behavioural prediction. The thesis consists of 100 pages and includes 1 table, 16 figures, 22 annexes and 124 references.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70245
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV