Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorFortiņš, Egīls
dc.contributor.authorPaulicāns, Pēteris
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-26T01:03:22Z
dc.date.available2025-06-26T01:03:22Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other108124
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70258
dc.description.abstractLatvijas mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) ieiešana ārvalstu tirgos ir būtisks priekšnosacījums elektrotehnikas un elektronikas ražošanas nozares uzņēmumu izaugsmei un konkurētspējai globalizētajā ekonomikā. Šī nozare Latvijā izceļas ar augstu tehnoloģisko potenciālu un orientāciju uz eksportu, tomēr uzņēmumu paplašināšanās starptautiskajos tirgos ir atkarīga no piemērotas stratēģijas izvēles, resursu pieejamības un ārējās vides faktoriem. Bakalaura darba “Latvijas mazo un vidējo uzņēmumu ieiešanas stratēģijas ārvalstu tirgos elektrotehnikas un elektronikas ražošanas nozarē” mērķis ir analizēt piemērotākās stratēģijas veidu Latvijas MVU elektrotehnikas un elektronikas ražošanas nozarē sekmīgai starptautiskajai darbībai, ņemot vērā uzņēmumu resursus, mērķus un ārvalstu tirgus specifiku. Bakalaura darbā veikta teorētiskā literatūras analīze par MVU kritērijiem, to sociālo un ekonomisko būtību, uzņēmumu ieiešanas stratēģijām, aplūkota elektrotehnikas un elektronikas ražošanas nozares pasaulē, ES un Latvijā, kā arī veikts pētījums, balstoties uz elektrotehnikas un elektronikas ražošanas nozares MVU aptauju.
dc.description.abstractThe entry of Latvian small and medium-sized enterprises (SMEs) into foreign markets is a crucial precondition for the growth and competitiveness of companies in the electrical engineering and electronics manufacturing sector in the globalized economy. This sector in Latvia is characterized by high technological potential and a strong export orientation. However, the international expansion of enterprises depends largely on the choice of an appropriate market entry strategy, the availability of resources, and external environmental factors. The aim of the bachelor’s thesis “Market Entry Strategies of Latvian Small and Medium-Sized Enterprises in the Electrical and Electronic Manufacturing Sector” is to analyse the most suitable types of strategies for successful international operations of Latvian SMEs in this industry, considering their resources, objectives, and the specific characteristics of foreign markets. The thesis includes a theoretical literature review on SME definitions, their socio- economic significance, and market entry strategies. It also explores the development of the electrical and electronic manufacturing sector globally, within the European Union, and in Latvia. In addition, a study was conducted based on a survey of SMEs operating in Latvia’s electrical and electronic manufacturing sector.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEkonomika un uzņēmējdarbība
dc.subjectMVU
dc.subjectIeiešana ārvalstu tirgū
dc.subjectStratēģija
dc.subjectEksports
dc.subjectRažošanas nozare
dc.titleLatvijas mazo un vidējo uzņēmumu ieiešanas stratēģijas ārvalstu tirgos elektrotehnikas un elektronikas ražošanas nozarē
dc.title.alternativeEntry Strategies of Latvian Small and Medium-Sized Enterprises into Foreign Markets in the Electrical Engineering and Electronics Manufacturing Sector
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию