• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sākumskolas atbalsta personāla sadarbība iekļaujošās izglītības īstenošanā: Kurzemes pamatskolas pieredzes analīze

Thumbnail
View/Open
303-108161-Stankevica_Luize_ls22143.pdf (1.089Mb)
Author
Stankevica, Luīze
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lazdiņa, Solvita
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Pētījums ir par sākumskolas atbalsta personāla sadarbību iekļaujošās izglītības realizēšanā Kurzemes pamatskolā. Pētījuma mērķis ir teorētiski izpētīt un empīriski pārbaudīt kā sākumskolas atbalsta personāla sadarbība sekmē iekļaujošās izglītības īstenošanu. Pētnieciskais jautājums ļauj saprast, kādas prakses tiek īstenotas atbalsta personāla darbā strādājot bērniem, kuri mācas sākumskolas līmeņa izglītības programmā. Darba pētnieciskajā daļā tika veiktas sešas intervijas ar atbalsta personālu un skolotājiem, kuri ikdienā sniedz atbalstu sākumskolas vecuma bērniem. Pētījuma teorētiskā daļa balstīta mācīšanās prakses teorijā. Atbalsta personālam ir svarīgi tikt uzklausītam, pieņemt lēmumus komandā, un justies kā daļai no komandas, lai tālāk efektīvi spētu sniegt atbalstu bērniem, kuriem tas nepieciešams. Iekļaujošās izglītības kvalitatīvu ieviešanu kavē atbalsta personāla trūkums, darbinieku izdegšana un darba vidē radītais stress, neskaidras vadlīnijas, lielā darba slodze un sabiedrības kritika.
 
The research focuses on the collaboration of support staff in implementing inclusive education at a primary school in the Kurzeme region. The study aims to theoretically explore and empirically examine how the collaboration of primary school support staff promotes the implementation of inclusive education. The research question helps to understand the practices support staff apply when working with children receiving education at the primary school level. In the empirical part of the study, six interviews were conducted with support staff and teachers who provide daily support to primary school-aged children. The study is based on the theory of communities of practice. For support staff, it is essential to be heard, to make decisions as a team, and to feel like part of the team to effectively support the children who need it. Barriers to the effective implementation of inclusive education include a lack of support staff, staff burnout and stress caused by the work environment, unclear guidelines, high workload, and public criticism.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70273
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV