Show simple item record

dc.contributor.advisorLazdiņa, Solvita
dc.contributor.authorStankevica, Luīze
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-26T01:03:24Z
dc.date.available2025-06-26T01:03:24Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other108161
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70273
dc.description.abstractPētījums ir par sākumskolas atbalsta personāla sadarbību iekļaujošās izglītības realizēšanā Kurzemes pamatskolā. Pētījuma mērķis ir teorētiski izpētīt un empīriski pārbaudīt kā sākumskolas atbalsta personāla sadarbība sekmē iekļaujošās izglītības īstenošanu. Pētnieciskais jautājums ļauj saprast, kādas prakses tiek īstenotas atbalsta personāla darbā strādājot bērniem, kuri mācas sākumskolas līmeņa izglītības programmā. Darba pētnieciskajā daļā tika veiktas sešas intervijas ar atbalsta personālu un skolotājiem, kuri ikdienā sniedz atbalstu sākumskolas vecuma bērniem. Pētījuma teorētiskā daļa balstīta mācīšanās prakses teorijā. Atbalsta personālam ir svarīgi tikt uzklausītam, pieņemt lēmumus komandā, un justies kā daļai no komandas, lai tālāk efektīvi spētu sniegt atbalstu bērniem, kuriem tas nepieciešams. Iekļaujošās izglītības kvalitatīvu ieviešanu kavē atbalsta personāla trūkums, darbinieku izdegšana un darba vidē radītais stress, neskaidras vadlīnijas, lielā darba slodze un sabiedrības kritika.
dc.description.abstractThe research focuses on the collaboration of support staff in implementing inclusive education at a primary school in the Kurzeme region. The study aims to theoretically explore and empirically examine how the collaboration of primary school support staff promotes the implementation of inclusive education. The research question helps to understand the practices support staff apply when working with children receiving education at the primary school level. In the empirical part of the study, six interviews were conducted with support staff and teachers who provide daily support to primary school-aged children. The study is based on the theory of communities of practice. For support staff, it is essential to be heard, to make decisions as a team, and to feel like part of the team to effectively support the children who need it. Barriers to the effective implementation of inclusive education include a lack of support staff, staff burnout and stress caused by the work environment, unclear guidelines, high workload, and public criticism.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSocioloģija
dc.subjectiekļaujošā izglītība
dc.subjectatbalsta personāls
dc.subjectsadarbība
dc.subjectatbalsts
dc.titleSākumskolas atbalsta personāla sadarbība iekļaujošās izglītības īstenošanā: Kurzemes pamatskolas pieredzes analīze
dc.title.alternativeCollaboration of Primary School Support Staff in the Implementation of Inclusive Education: An Analysis of the Experience of a Kurzeme Primary School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record