• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SIA Poligrāfijas Apgāds mārketinga stratēģijas izveide

Thumbnail
View/Open
303-108276-Vientiess_Oskars_ov21033.pdf (678.2Kb)
Author
Vientiess, Oskars
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Žuka, Rita
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba nosaukums ir “SIA Poligrāfijas Apgāds mārketinga stratēģijas izveide”. SIA “Poligrāfijas Apgāds” ir viens no vadošajiem poligrāfijas nozares uzņēmumiem Latvijā, kas piedāvā gan papīra vairumtirdzniecību, gan specializētus pakalpojumus tipogrāfijām. Darba mērķis ir izstrādāt mārketinga stratēģiju SIA “Poligrāfijas Apgāds”, lai veicinātu uzņēmuma izaugsmi B2B un B2C segmentos. Pamatojoties uz tirgus un uzņēmuma iekšējās vides analīzi, darbā identificēti galvenie izaicinājumi un izstrādāti konkrēti risinājumi to pārvarēšanai. Stratēģija ietver: •Daudzkanālu pieeju ar satura mārketingu, sociālo tīklu aktivitātēm, maksas reklāmām un e-pasta kampaņām; •Piecus konkrētus mērķus un tiem atbilstošus KPI; •Stratēģijas novērtēšanas kritērijus un ieviešanas plānu strukturētai digitālā mārketinga attīstībai.
 
Title of the bachelor’s Thesis: “Development of a Marketing Strategy for SIA Poligrāfijas Apgāds”. SIA Poligrāfijas Apgāds is one of the leading companies in Latvia’s printing sector, offering both paper wholesale and specialized services for printing houses. The aim of the thesis is to develop a marketing strategy for SIA Poligrāfijas Apgāds to support growth in both B2B and B2C segments. Based on market and internal environment analysis, the main challenges were identified and specific solutions proposed. The strategy includes: •Multichannel approach with content marketing, social media activity, paid advertising, and email campaigns; •Five specific goals with corresponding KPIs; •Evaluation criteria and an implementation plan for structured digital marketing development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70298
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV