• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Klientu attiecību pārvaldības sistēmas izvēle uzņēmumā SIA "Advascale"

Thumbnail
View/Open
303-108352-Jupite_Anna_aj21099.pdf (1.797Mb)
Author
Jupite, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Baļčūne, Ilze
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā tiek pētītas uzņēmuma SIA “Advascale” jaunas CRM sistēmas izvēles iespējas. Darba mērķis ir izvēlēties Advascale uzņēmumam piemērotāko CRM sistēmu, izstrādājot rekomendācijas vadībai jaunas CRM sistēmas izvēlei un ieviešanai, lai panāktu CRM sistēmu kā vienotu klientu attiecību vadības centru, uzlabojot informācijas sistēmu un rīku integrāciju, klientu apkalpošanas līmeni un optimizējot mārketinga un pārdošanas aktivitātes. Darbs sastāv no trim nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek sniegts CRM sistēmu raksturojums. Otrajā nodaļā tiek sniegts Advascale klientu attiecību pārvaldības pārskats un izmantojamās CRM sistēmas analīze. Trešajā nodaļā tiek sniegta alternatīvu CRM sistēmu analīze un rekomendācijas. Ir izstrādāti secinājumi un priekšlikumi uzņēmuma vadībai par CRM sistēmas izvēli un ieviešanu. Izmantotās pētniecības metodes ir satura analīze, salīdzinošā analīze, intervijas ar uzņēmuma izpilddirektoru un pārdošanas attīstības vadītāju.
 
The bachelor's thesis studies the options for choosing a new CRM system for the company “Advascale” ltd. The aim of the thesis is to select the most suitable CRM system for the Advascale company, developing recommendations for management on the selection and implementation of a new CRM system, to achieve a CRM system as a unified customer relationship management center, improving the integration of information systems and tools, the level of customer service, and optimizing marketing and sales activities. The first chapter provides a description of CRM systems. The second chapter provides an overview of Advascale's customer relationship management and an analysis of the CRM system being used. The third chapter provides an analysis of alternative CRM systems and recommendations. Conclusions and proposals for company management regarding the selection and implementation of a CRM system have been developed. The research methods used are content analysis, comparative analysis, interviews with the company's CEO and sales development manager.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70307
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV