• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SmartLynx Airlines uzņēmuma mārketinga stratēģijas analīze B2B modeļa kontekstā.

Thumbnail
View/Open
303-108564-Dmitrijeva_Julija_jd22018.pdf (1.794Mb)
Author
Dmitrijeva, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stabulniece, Laila
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “SmartLynx Airlines uzņēmuma mārketinga stratēģijas analīze B2B biznesa modeļa kontekstā”. Mārketings un tā stratēģijas ir būtiski instrumenti mūsdienu uzņēmumu veiksmīgai mērķu sasniegšanai, it īpaši aviācijas nozarē, kur valda milzīga konkurence un regulāri mainīgās tirgus prasības. Šajā pētījumā ir analizēta SmartLynx Airlines mārketinga stratēģija B2B tirgū aviācijas nozarē, kā arī ir izstrādāti priekšlikumi tās uzlabošanai un pilnveidošanai. Bakalaura darba mērķis ir, pamatojoties uz teorētiskiem atzinumiem par B2B tirgus mārketinga stratēģiju īpatnībām un izveidotās SmartLynx Airlines gadījuma izpētes, kas ir uzņēmuma mārketinga speciālistu aptauja, izprast un analizēt uzņēmuma izvēlēto mārketinga stratēģiju, kā arī izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma pašreizējās mārketinga stratēģijas uzlabošanai.
 
The topic of the bachelor thesis is “The analysis of SmartLynx Airlines marketing strategy in the context of B2B business model". Marketing and its strategies are essential tools for the success of modern companies in achieving their goals, especially in the aviation industry where there is huge competition and regularly changing market demands. This study analyses the marketing strategy of SmartLynx Airlines in the B2B market of the aviation industry and develops proposals for its improvement and refinement. The purpose of the bachelor thesis is, based on theoretical findings on the characteristics of marketing strategies in the B2B market and the established case study of SmartLynx Airlines, which is a survey of the company's marketing specialists, to understand and analyze the company's chosen marketing strategy and to develop proposals for improving the company's current marketing strategy.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70330
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [9009]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV