• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana lomu rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-108193-Kalnina_Viktorija_va07036.pdf (798.9Kb)
Author
Kalniņa, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana lomu rotaļās. Kvalifikācijas darba autors: Viktorija Kalniņa. Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. Dagnija Vigule. Pētījuma mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt lomu rotaļu kā 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmētāju. Darba teorētiskā daļa: Saskarsmes jēdziena skaidrojums dažādu autoru - psihologu un pedagogu skatījumā. Saskarsmes prasmju nozīme bērnu attīstībā. 4-5 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums pētījuma kontekstā. Rotaļa – bērna saskarsmes un dzīves prasmju sekmētāja Darba empīriskā daļa: Pētījuma sākumā tika veikts bērnu saskarsmes prasmju novērtējums. Tad notika pedagoģiskā izmēģinājuma darbība - pedagogs iesaistījās bērnu lomu rotaļās. Pētījuma nobeigumā apkopoti rezultāti un to analīze. Kvalifikācijas darba apjoms: 43 lpp., 9 tabulas, 6 attēli, izmantoti 41 literatūras avots. Pētījuma bāze: X pirmsskolas izglītības iestādes 4-5 gadus vecu bērnu grupa.
 
Title of the qualification paper: Enhancing 4-5 year old children’s communication skills through role-playing games. Author of the work: Viktorija Kalniņa. Scientific supervisor of the work: Dr. paed. Dagnija Vigule. Purpose of the research: Theoretically and empirically study role-playing game as an enhancer of communication skills of 4-5 year old children. Theoretical part of the work: The concept of communication from the point of view of various authors in scholarly literature. The importance of communication skills in the development of children. Characteristics of the development of 4-5 year old children in the context of the study. Game - a promoter of children’s communication and life skills. Empirical part of the work: An assessment of children’s communication skills was carried out at the beginning of the study. Then a pedagogical pilot activity took place - the teacher engaged in children’s role-playing games. At the end of the study, the results were summarized and analysed. The paper consists of: 43 pages, 9 tables, 6 figures, 41 literature sources were used. Research base: Preschool X, 4-5 year old children’s group.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70655
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV