4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana lomu rotaļās
Author
Kalniņa, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana lomu rotaļās. Kvalifikācijas darba autors: Viktorija Kalniņa. Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. Dagnija Vigule. Pētījuma mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt lomu rotaļu kā 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmētāju. Darba teorētiskā daļa: Saskarsmes jēdziena skaidrojums dažādu autoru - psihologu un pedagogu skatījumā. Saskarsmes prasmju nozīme bērnu attīstībā. 4-5 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums pētījuma kontekstā. Rotaļa – bērna saskarsmes un dzīves prasmju sekmētāja Darba empīriskā daļa: Pētījuma sākumā tika veikts bērnu saskarsmes prasmju novērtējums. Tad notika pedagoģiskā izmēģinājuma darbība - pedagogs iesaistījās bērnu lomu rotaļās. Pētījuma nobeigumā apkopoti rezultāti un to analīze. Kvalifikācijas darba apjoms: 43 lpp., 9 tabulas, 6 attēli, izmantoti 41 literatūras avots. Pētījuma bāze: X pirmsskolas izglītības iestādes 4-5 gadus vecu bērnu grupa. Title of the qualification paper: Enhancing 4-5 year old children’s communication skills through role-playing games. Author of the work: Viktorija Kalniņa. Scientific supervisor of the work: Dr. paed. Dagnija Vigule. Purpose of the research: Theoretically and empirically study role-playing game as an enhancer of communication skills of 4-5 year old children. Theoretical part of the work: The concept of communication from the point of view of various authors in scholarly literature. The importance of communication skills in the development of children. Characteristics of the development of 4-5 year old children in the context of the study. Game - a promoter of children’s communication and life skills. Empirical part of the work: An assessment of children’s communication skills was carried out at the beginning of the study. Then a pedagogical pilot activity took place - the teacher engaged in children’s role-playing games. At the end of the study, the results were summarized and analysed. The paper consists of: 43 pages, 9 tables, 6 figures, 41 literature sources were used. Research base: Preschool X, 4-5 year old children’s group.