Show simple item record

dc.contributor.advisorBarone, Inese
dc.contributor.authorMeļņika, Anastasija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:04:24Z
dc.date.available2025-06-28T01:04:24Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other108197
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70657
dc.description.abstractKvalifikācijas darbā aplūkota digitālo mācību līdzekļu izmantošana pirmsskolas izglītības procesā ar mērķi attīstīt 5–6 gadīgu bērnu latviešu valodas prasmes. Darba teorētiskajā daļā analizēta zinātniskā literatūra par valodas attīstības īpatnībām šajā vecumposmā, kā arī digitālo tehnoloģiju iespējas un izaicinājumi mācību procesā. Tiek skaidrots, kā digitālie līdzekļi – interaktīvās spēles, digitālās bilžu vārdnīcas, audio stāsti un multimediju rīki – var kalpot kā efektīvs valodas prasmju veidošanas instruments. Empīriskajā daļā veikts pētījums vienā pirmsskolas izglītības iestādē, kur novēroti 12 bērni pirms un pēc digitālo mācību līdzekļu integrēšanas nodarbībās. Tika vērtētas piecas valodas jomas: klausīšanās, runāšana, gramatika, vārdu krājums un dialoga prasmes. Pētījuma rezultāti apliecina, ka digitālie līdzekļi, ja tiek izmantoti mērķtiecīgi un atbilstoši bērna attīstības līmenim, būtiski veicina bērnu aktīvu valodas lietojumu, uzlabo gramatisko struktūru un paplašina vārdu krājumu. Darba noslēgumā izstrādātas rekomendācijas pirmsskolas pedagogiem par digitālo mācību līdzekļu pielietojumu valodas prasmju pilnveidošanā, uzsverot nepieciešamību pēc pedagoga profesionālās sagatavotības, metožu mērķtiecīgas izvēles un bērnu individuālo vajadzību ievērošanas. Atslēgvārdi: digitālie mācību līdzekļi, pirmsskolas izglītība, valodas prasmes, 5–6 gadīgi bērni, latviešu valoda, tehnoloģiju integrācija.
dc.description.abstractThe qualification paper deals with the use of digital teaching aids in the pre-school education process with the aim of developing the Latvian language skills of children aged 5-6 years. The theoretical part of the work analyzes the scientific literature on the peculiarities of language development at this age, as well as the possibilities and challenges of digital technologies in the learning process. It explains how digital tools – interactive games, digital picture dictionaries, audio stories and multimedia tools – can serve as an effective tool for building language skills. In the empirical part, a study was conducted in one preschool educational institution, where 12 children were observed before and after the integration of digital learning aids into classes. Five language areas were assessed: listening, speaking, grammar, vocabulary and dialogue skills. The results of the study confirm that digital means, when used purposefully and according to the level of development of the child, significantly contribute to the active use of children's language, improve the grammatical structure and expand vocabulary. At the end of the work, specific recommendations have been developed for preschool teachers on the use of digital teaching aids in the improvement of language skills, emphasizing the need for professional training of the teacher, purposeful choice of methods and compliance with the individual needs of children. Keywords: digital teaching aids, preschool education, language skills, 5-6 year olds, Latvian language, technology integration.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectdigitālie mācību līdzekļi
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.subjectvalodas prasmes
dc.subject5–6 gadīgi bērni
dc.subjectlatviešu valoda
dc.titleDigitālo mācību līdzekļu izmantošana latviešu valodas prasmju apguvē 5-6 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeThe Use of Digital Learning Tools in the Acquisition of Latvian Language Skills by 5–6-Year-Old Children in a Preschool Education Institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record