Show simple item record

dc.contributor.advisorEglīte, Inese
dc.contributor.authorŅikiforova, Karina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:04:27Z
dc.date.available2025-06-28T01:04:27Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other108231
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70667
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: Vārdu krājuma bagātināšana pirkstiņrotaļās 2. pirmsskolas izglītības posmā. Darba autore: Karina Ņikiforova Pētījuma mērķis: izpētīt un praktiski pārbaudīt pirkstiņrotaļu ietekmi uz vārdu krājuma attīstību. Pētījuma saturs: Pētījums tika veikts ar 12 3-4 gadu veciem bērniem Rīgas X pirmsskolā. Pētījums ilga 4 nedēļas, kuru ietvaros audzēkņiem tika piedāvātas dažādas pirkstiņrotaļas, kuru mērķis bija paplašināt bērnu vārdu krājumu. Tika izstrādāti pētījuma novērtēšanas kritēriji, saskaņā ar kuriem tika novērtēts bērnu rezultāts. Rezultāti: Pēc pirkstiņrotaļām var redzēt ievērojamu progresu visos izvērtētājos kritērijos. It īpaši vārdu krājuma un teikumu veidošanā. Bērni sāka aktīvāk iesaistīties, atkārtot vārdus, veidot teikumus gan patstāvīgi, gan ar nelielu pedagoga palīdzību. Tomēr daļa bērnu, neskatoties uz progresu, joprojām palika atkarīga no pedagoga atbalsta un palīdzības, kā arī neizmantoja jaunus vārdus patstāvīgi vai pirkstiņrotaļu un citu rotaļu laikā. Tas liecina par to, ka šādiem bērniem ir nepieciešams individuāls atbalsts. Kvalifikācijas darbs sastāv no 36 lpp. Tas ietver 2 attēlus, 6 tabulas. Tā tapšanā tika izmantoti 30 literatūras avoti.
dc.description.abstractTitle of Qualification Paper: Vocabulary Enrichment through Finger Plays in the Second Stage of Preschool Education Author: Karina Ņikiforova Research Aim: To study and practically evaluate the impact of finger plays on vocabulary development. Research Content: The study was conducted with 12 children aged 3–4 years at Riga X Preschool. It lasted for four weeks, during which various finger plays were introduced to the children with the aim of expanding their vocabulary. Evaluation criteria were developed to assess the children's progress. Results: After engaging in finger plays, significant progress was observed across all evaluation criteria, especially in vocabulary development and sentence formation. The children began to participate more actively, repeat words, and form sentences both independently and with minimal assistance from the teacher. However, despite the progress, some children still relied on teacher support and did not use new words independently during finger plays or other play activities. This indicates the need for individualized support for such children. The qualification paper consists of 36 pages, including 2 images and 6 tables. A total of 30 literary sources were used in its preparation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectapguve
dc.subjectbagātināšana
dc.subjectbērni
dc.subjectjauni vārdi
dc.subjectpirmsskola
dc.titleVārdu krājuma bagātināšana pirkstiņrotaļās 2. pirmsskolas izglītības posmā
dc.title.alternativeVocabulary Enrichment through Finger Plays in the Second Stage of Preschool Education
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record