• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interaktīvās spēles lasītprasmes apguvē 4-5 gadu vecumā pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-108341-Lapsa_Marika_ml23001.pdf (512.3Kb)
Author
Lapsa, Marika
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Marika Lapsa Kvalifikācijas darba tēma: Interaktīvās spēles lasītprasmes apguvē 4 -5 gadu vecumā pirmsskolā. Mērķis: izpētīt interaktīvo spēļu izmantošanas iespējas burtu apguvē 4 – 5 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Darbā tiek teorētiski un praktiski analizētas interaktīvo spēļu izmantošanas iespējas burtu apguves procesā 4-5 gadus veciem bērniem. Pētījuma norises laikā aprobēts interaktīvo spēļu kopums. Interaktīvās spēles ir īpaši lietderīgas bērniem ar izteiktu vajadzību pēc kustības un aktīvas darbības, jo tās ļauj mācīties dabiski – caur kustību, spēli un iesaisti, tādējādi uzlabojot uzmanības noturību un mācību efektivitāti. Darbs sastāv no 32 lapaspusēm, 39 izmantotiem literatūras avotiem, 6 attēliem, 3 tabulām, 1 pielikuma. Atslēgas vārdi: burtu apguve, interaktīvās spēles, 4-5 gadus veci bērni.
 
Author of the paper: Marika Lapsa Title of qualification paper: Interactive Games for learning reading skills in preschool at the children at the age of 4-5 The aim: To explore the possibilities of using interactive games for teaching letters to 4–5-year-old children in a preschool setting. This paper provides both theoretical and practical analysis of the use of interactive games in the process of letter learning among 4–5-year-old preschoolers. A set of interactive games was developed and tested during the research. These games proved to be particularly effective for children with a strong need for movement and active engagement, as they enable learning in a natural way, through movement, play, and involvement, thereby improving attention span and learning outcomes. The paper consists of 31 pages, includes 39 references, 6 figures, 3 tables and 1 appendices. Keywords: letter learning, interactive games, 4–5-year-old children.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70687
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV