Vizuālā teātra paņēmieni 7.klasei teātra mākslā
Автор
Zepa, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pieredzes darbā “Vizuālā teātra paņēmieni 7. klasei teātra mākslā” apkopota autora pieredze un izstrādāti materiāli temata “Vizuālais teātris” apguvei Rīgas pamatskolā X 2024./2025. mācību gada 2. semestrī. Pētījuma jautājums: kā vizuālā teātra iepazīšana un praktizēšana palīdz 7. klases skolēniem izprast teātra izteiksmes līdzekļus un savas emocijas? Mērķis: izstrādāt un praksē īstenot temata apguves plānu. Darbs sastāv no četrām nodaļām – teorētiskā bāze, plānošana, īstenošana un vērtēšana, kā arī dalīšanās pieredzē. Darba rezultāti apliecina, ka vizuālais teātris ir efektīvs rīks, lai palīdzētu pusaudžiem labāk apzināties un izprast savas emocijas. Ilgtermiņa ietekmes novērtēšanai būtu nepieciešama plašāka pētniecība. In the experience-based work “Techniques of Visual Theatre for 7th Grade in Drama Class,” the author’s experience and developed materials for teaching the topic Visual Theatre at Riga Primary School X during the second semester of the 2024/2025 academic year are summarized. The research question posed is: How does the exploration and practice of visual theatre help 7th grade students understand various theatrical means of expression and better comprehend their own emotions? The aim of the work is to develop and implement a learning plan for the topic in practice. The work consists of four chapters: theoretical background, planning, implementation, and assessment, as well as sharing of professional experience. The results indicate that visual theatre is an effective tool for helping adolescents become more aware of and understand their emotions. However, broader and more in-depth research over a longer period would be necessary to evaluate long-term effects.