Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorIvaškeviča, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:04:45Z
dc.date.available2025-06-28T01:04:45Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other108516
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70730
dc.description.abstractDarba autore – Jeļena Ivaškeviča. Darba nosaukums - Dziedāšana rotaļnodarbībā kā līdzeklis 3. vecumposma bērnu vārdu krājumu paplašināšanai pirmsskolā. Pētījuma mērķis: teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt, kā dziedot rotaļnodarbībā paplašināms 3. vecumposma bērnu vārdu krājums. Lai rastu atbildi uz pētījuma jautājumu: kā dziedot rotaļnodarbībā paplašināms 3. vecumposma bērnu vārdu krājums, tika izmantotas empīriskās pētījuma metodes - izmēģinājuma darbība, pedagoģiskais vērojums, situācijas analīze. Pētījuma rezultāti tika iegūti izmēģinājuma darbībā piecās rotaļnodarbībās. Rotaļnodarbību laikā iegūtie rezultāti sniedz atbildi uz pētījuma jautājumu: dziedot rotaļnodarbībā, 3. vecumposma bērnu vārdu krājums paplašināsies, ja skolotājs:  piedāvās mērķtiecīgi izvēlētas dziesmas ar vecumam atbilstošu un tematisku leksiku dziesmu tekstus, kuros iekļauti jauni vārdi, kas saistīti ar bērnu ikdienu un interesēm;  respektēs bērna vecumposmam atbilstošās valodas attīstības īpatnības un individuālās spējas bērnu emocionālās un psiholoģiskās vajadzības, radot pozitīvu un drošu mācību vidi;  ievēros valodas attīstības secību un bērnu vecumposmam atbilstošus sasniedzamos rezultātus;  noteiks konkrētus valodas attīstības mērķus, piemēram apgūstamās leksikas tematiku (dzīvnieki, emocijas, darbības vārdi);  refleksijas laikā pārrunās ar bērniem dziesmas dzirdētos vārdus un to nozīmi, kā arī uzdodot vienkāršus jautājumus par dziesmas saturu un personīgajiem iespaidiem, piemēram, Ko tu atceries?, Kurš vārds tev patika? Tas veicina vārdu lietošanu jaunā kontekstā. Kvalifikācijas darbs ir uzrakstīts uz 33 lpp., tas ietver 4 attēlus, 9 tabulas, darbā izmantoti 33 literatūras avoti un pievienoti 3 pielikumi.
dc.description.abstractAuthor of the work – Jeļena Ivaškeviča. Title of the work - Singing in play activities as a means of expanding the vocabulary of children of the 3rd age group in preschool. The aim of the study is to theoretically and empirically determine how singing in play activities can expand the vocabulary of children in the 3rd age group. To find an answer to the research question: how to expand the vocabulary of children in the 3rd age group through singing in play activities, empirical research methods were used - pilot activity, pedagogical observation, situation analysis. The research results were obtained in a pilot activity in five play activities. The results obtained during play activities provide an answer to the research question: when singing in play activities, the vocabulary of children of the 3rd age group will expand if the teacher: • offers purposefully selected songs with age-appropriate and thematic vocabulary lyrics, which include new words related to the child's everyday life and interests; • respects the age-appropriate language development characteristics and individual abilities of children, the emotional and psychological needs of children, creating a positive and safe learning environment; • respects the sequence of language development and the achievable results appropriate to the child's age; • sets specific language development goals, such as the topic of the vocabulary to be learned (animals, emotions, verbs); • during reflection, discuss with the children the words they heard in the song and their meaning, as well as asking simple questions about the content of the song and personal impressions, such as, What do you remember?, Which word did you like? This encourages the use of words in a new context. The qualification work is written on 33 pages, it includes 4 pictures, 9 tables, used 33 literary sources and attached 3 appendicesd
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectdziedāšana
dc.subjectrotaļnodarbība
dc.subjectvārdu krājums
dc.subject3. vecuma posms
dc.subjectpirmsskola
dc.titleDziedāšana rotaļnodarbībā kā līdzeklis 3. vecumposma bērnu vārdu krājuma paplašināšanai pirmsskolā
dc.title.alternativeSinging in play activities as a means of expanding the vocabulary of children of the 3rd age group in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record