Show simple item record

dc.contributor.advisorBūmane, Anna Beāte
dc.contributor.authorKļava, Inta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:04:47Z
dc.date.available2025-06-28T01:04:47Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other108554
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70740
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir skolēnu prezentēšanas prasmju attīstīšana datorikas mācību procesā, īpaši sākumskolas un pamatskolas posmā. Darba mērķis ir izstrādāt un izvērtēt metodoloģiskās pieejas, kas veicina skolēnu spēju skaidri, strukturēti un pārliecinoši prezentēt savas idejas, izmantojot digitālos rīkus un mūsdienīgas pedagoģiskās stratēģijas. Teorētiskajā daļā analizēti prezentēšanas prasmju attīstības aspekti, skolotāja loma šī procesa veicināšanā un vērtēšanas kritēriji. Pētījuma praktiskajā daļā autore izmantoja kvantitatīvo metodi – anketēšanu, aptaujājot 250 skolēnus un skolotājus no vairākām izglītības iestādēm, lai noskaidrotu skolēnu pašvērtējumu un skolotāju novērojumus par prezentēšanas prasmēm. Pētījuma rezultāti apliecina, ka skaidri formulētas instrukcijas, sistemātiska prasmju attīstīšana un mērķtiecīga digitālo rīku integrācija būtiski uzlabo skolēnu pārliecību un uzstāšanās kvalitāti. Darbā sniegti konkrēti ieteikumi metodoloģijas pilnveidei un tās tālākai integrācijai datorikas mācību procesā. Pētījuma rezultāti varētu palīdzēt datorikas skolotājiem integrēt prezentēšanas prasmju attīstīšanu mācību procesā, tādējādi uzlabojot skolēnu spēju efektīvi komunicēt un aizstāvēt savus darbus.
dc.description.abstractThe topic of this thesis is the development of students’ presentation skills within the Computer Science learning process, with a particular focus on primary and lower secondary education. The aim of the study is to design and evaluate methodological approaches that enhance students’ ability to clearly, coherently, and confidently present their ideas using digital tools and modern pedagogical strategies. The theoretical part analyzes the aspects of developing presentation skills, the teacher’s role in this process, and relevant assessment criteria. In the practical part of the research, the author employed a quantitative method - a survey - involving 250 students and teachers from various educational institutions to explore students’ self-assessment and teachers’ observations regarding presentation skills. The results indicate that clearly formulated instructions, systematic skill development, and the purposeful integration of digital tools significantly improve students’ confidence and the quality of their presentations. The study offers concrete recommendations for refining the methodology and further integrating it into the Computer Science curriculum. The research findings may support Computer Science teachers in embedding presentation skill development into their lessons, thereby enhancing students’ ability to communicate effectively and defend their work.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectprezentēšanas prasmes
dc.subjectdatorika
dc.subjectskolēnu pašvērtējums
dc.subjectmetodoloģija
dc.subjectdigitālie rīki
dc.titleSkolēnu prezentēšanas prasmju attīstīšana un refleksijas izmantošana datorikas mācību procesā: metodoloģijas un pieejas
dc.title.alternativeDeveloping Students' Presentation Skills and Using Reflection in the Computer Science Learning Process: Methodologies and Approaches
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record