Daļas izpratnes veidošana matemātikā 4.klasēs
Автор
Bremane, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbā aplūkota daļas izpratnes veidošanās 4.klasēs tematā “ko nozīmē daļa no veselā?”. Daļu apguve ir viena no sarežģītākajām tēmām pamatskolā, tādēļ tās apguves izpētes process ir īpaši svarīgs. Šajā darbā apskatīts daļas jēdziens un daļas izpratnes veidošanās process, novērtēts skolēnu izpratnes līmenis un skolēnu izvēlēto uzdevumu risināšanas stratēģiju ietekme uz pārbaudes rezultātiem. Darbs sastāv no 3 nodaļām un 14 pielikumiem. Darbā izmantoti 25 literatūras avoti, 49 attēli un 6.tabulas. This study examinates development of fraction understanding in 4th grade within the topic “what does a part of a whole mean?”. Learning fractions is one of the most complex topics in elementary school, which is why the process of studying its acquisition is especially important. This work explores the concept of a fraction and the process of developing an understanding of fractions, evaluates students' level of comprehension, and analyzes the impact of students’ chosen problem-solving strategies on assessment results. The thesis consists of 3 chapters and 14 appendices. It includes 25 literature sources, 49 figures, and 6 tables.