• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metodes 4.klases skolēnu pārbaudes darbu rakstiskās daļas kļūdu labošanas prasmju attīstībai angļu valodā

Thumbnail
View/Open
299-108590-Vasilevska_Anna_av24022.pdf (3.231Mb)
Author
Vasiļevska, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba „Metodes 4. klases skolēnu pārbaudes darbu rakstiskās daļas kļūdu labošanas prasmju attīstībai angļu valodā” mērķis ir izpētīt, kādas metodes var sekmēt 4. klases skolēnu pārbaudes darbu rakstiskās daļas kļūdu labošanas prasmju attīstību angļu valodā. Darba teorētiskajā daļā aprakstīta kļūdu labošanas loma mācīšanās procesā, svešvalodas mācīšanas kontekstā, valodas kļūdu klasifikācija un prioritātes un rakstisko kļūdu labošanas metodes un pieejas. Darba empīriskajā daļā ir aprakstīts gadījuma pētījums kļūdu labošanas metodes ieviešanai angļu valodas kā pirmās svešvalodas stundās 4. klasē, 20 skolēnu grupā. Izmantotas sekojošas datu vākšanas metodes: skolēnu anketa pirms pārbaudes darba, skolēnu rakstiskās daļas pārbaudes darbi un to kļūdu labojumi atbilstoši kritērijiem un skolēnu anketa pēc pārbaudes darba. Skolēnu atsauksmes liecina, ka kļūdu labošana veicina pārdomātāku attieksmi pret savām kļūdām un palīdz labāk izprast savas valodas grūtības.
 
The aim of the Diploma Paper “Methods to Develop Students’ Error Correction Skills in English Written Tests for Grade 4” is to explore what methods can help to develop Grade 4 students’ error correction skills in English written tests. The theoretical part of the Diploma Paper describes the significance of the written part of tests in the language learning process, approaches to developing writing skills in a foreign language, the positive and negative aspects of errors, error analysis: causes and reasons and error correction methods. The empirical part of the Diploma Paper describes the case study focusing on the implementation of peer correction, direct and independent error correction methods in English classes as the first foreign language in the 4th grade, with a group of 20 students. The data collection methods were as follows: student questionnaires before and after written test, students’ written tests and their error corrections completed according to evaluation criteria. Student feedback shows that self-correction encourages a more thoughtful attitude toward their mistakes and helps them understand their own language challenges better.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70749
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV