• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālo rīku loma angļu valodas gramatikas prasmju uzlabošanā 5.klasē

Thumbnail
View/Open
299-108643-Savica_Natalja_ng06018.pdf (3.225Mb)
Author
Saviča, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Linde, Inga
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā diplomdarbā tiek pētīta digitālo rīku loma angļu valodas gramatikas prasmju pilnveidē 5. klasēs. Pētījuma mērķis ir salīdzināt digitālo un tradicionālo metožu efektivitāti gramatikas apguvē. Pētījumā piedalījās divas grupas: Eksperimentālā klase, kurā papildus tika izmantoti interaktīvi tiešsaistes rīki, un Tradicionālā klase, kurā tika izmantoti drukātus materiālus un darba burtnīcu. Skolēnu progress tika novērtēts, izmantojot testus, atsauksmes un pašnovērtējumu. Rezultāti liecina, ka digitālie rīki būtiski palielina skolēnu motivāciju un iesaisti, bet gramatikas sniegumu rezultāti palika līdzīgi tradicionālajai klasei. Darba autore uzsver tehnoloģiju integrēšanas nozīmi valodas apguvē, vienlaikus saglabājot tradicionālās metodes, kas papildina, nevis aizstāj viena otru.
 
This diploma paper explores the role of digital tools in enhancing English grammar skills in Grade 5. The aim of the research is to compare the effectiveness of digital and traditional methods in grammar learning. The study was conducted with two groups: an experimental class using interactive online tools, and a traditional class using printed materials and a Workbook. Pupils’ progress was assessed through tests, feedback, and self-evaluation. The results of this research show that digital tools significantly increase learners’ motivation and engagement, but the results of grammar achievement remained similar to the traditional class. The author highlights the importance of integrating technology into language teaching while still using traditional methods that complement rather than substitute each other.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70764
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV