Show simple item record

dc.contributor.advisorBirziņa, Rita
dc.contributor.authorRoste, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:04:55Z
dc.date.available2025-06-28T01:04:55Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other108663
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70776
dc.description.abstractModelēšanas izmantošana 7. klases skolēnu izpratnes pilnveidei par cilvēka organismu, elpošanas sistēmu un veselību bioloģijas mācību stundās. Aija Roste, darba vadītāja vad. pētniece Dr. paed. Rita Birziņa. Diplomdarbs - 45 lpp., 14 attēli, 12 pielikumi, izmantoti 44 literatūras avoti. Diplomdarba mērķis ir izvērtēt modelēšanas metožu ietekmi 7. klases skolēnu izpratnes pilnveidošanā par cilvēka organismu, elpošanas sistēmu un veselību bioloģijas mācību stundās. Teorētiskajā daļā sistematizētas un analizētas zinātniskās un pedagoģiskās literatūras atziņas par modelēšanas pieejas nozīmi bioloģijas mācību procesā skolā. Empīriskajā daļā tika veikts pedagoģiskais eksperiments. Pētījuma rezultāti liecina, ka modeļu izmantošana veicina dziļāku izpratni par bioloģiskajiem procesiem, uzlabo skolēnu spēju sasaistīt teorētiskās zināšanas ar praktisko pieredzi un motivē mācīties. Diplomdarbs piedāvā arī praktiskus ieteikumus skolotājiem mācību modeļu iekļaušanai bioloģijas stundās 7. klasē. Atslēgas vārdi: modelēšana, elpošanas sistēma, cilvēka organisms, mācību modeļi, skolēnu izpratne.
dc.description.abstractThe Use of Modeling to Improve 7th Grade Students’ Understanding of the Human Body, Respiratory System, and Health in Biology Lessons. Aija Roste, supervisor: Leading Researcher Dr. paed. Rita Birziņa. Diploma Thesis – 45 pages, 14 images, 12 appendices, 44 references. The aim of the thesis is to evaluate the impact of modeling methods on improving 7th grade students’ understanding of the human body, the respiratory system, and health in biology lessons. The theoretical part systematizes and analyzes insights from scientific and pedagogical literature regarding the significance of modeling approaches in the biology teaching process at school. In the empirical part, a pedagogical experiment was conducted. The results of the study indicate that the use of models promotes deeper understanding of biological processes, enhances students’ ability to connect theoretical knowledge with practical experience, and increases motivation to learn. The thesis also provides practical recommendations for teachers on integrating instructional models into biology lessons for 7th grade students. Keywords: modeling, respiratory system, human body, instructional models, student understanding.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectModelēšana - vienkāršota apmācība
dc.subjectModelēšana - vienkāršota apmācība
dc.subjectModelēšana - vienkāršota apmācība
dc.subjectModelēšana - vienkāršota apmācība
dc.subjectModelēšana - vienkāršota apmācība
dc.titleModelēšanas izmantošana 7. klases skolēnu izpratnes pilnveidei par cilvēka organismu, elpošanas sistēmu un veselību bioloģijas mācību stundās
dc.title.alternativeUsing Modeling to Enhance 7th Grade Students' Understanding of the Human Body, the Respiratory System, and Health in Biology Lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record