• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļa kā sensoro prasmju veicinātāja 1,5 - 3 gadus veciem bērniem pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-108680-Renke_Liga_lr22059.pdf (1.002Mb)
Author
Reņķe, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: "Rotaļa kā sensoro prasmju veicinātāja 1,5–3 gadus veciem bērniem pirmsskolā" Kvalifikācijas darba autors: Vārds Uzvārds Atslēgas vārdi: rotaļa, sensorās prasmes, 1,5–3 gadus veci bērni, pirmsskola. Teorētiskā darba daļa: tika aplūkotas atziņas par 1,5–3 gadus vecu bērnu psiholoģisko raksturojumu, sensorām prasmēm, īpaši tausti un redzi, kā arī par rotaļas nozīmi šajā vecumposmā. Empīriskā darba daļa: tika aprakstīta pētījuma gaita, metodoloģija un iegūtie rezultāti: rotaļa ir ļoti veiksmīga sensoro prasmju veicinātāja 3 gadus veciem bērniem pirmsskolā un būtiskais jauno zināšanu apgūšanas veids, ar to palīdzību pētījuma gaitā katra bērna rezultāti būtiski uzlabojas. Darbam ir 51 lapaspuses, 5 attēli, 16 tabulas, 31 bibliogrāfiskā saraksta vienības.
 
Title of the Qualification Paper: "Play as a Promoter of Sensory Skills for Children Aged 1.5 to 3 Years in Preschool" Author of the Qualification Paper: Name Surname Keywords: play, sensory skills, children aged 1.5–3 years, preschool Theoretical Part of the Paper: This section discusses insights into the psychological characteristics of children aged 1.5 to 3 years, sensory skills—particularly touch and vision—as well as the importance of play during this developmental stage. Empirical Part of the Paper: This section describes the research process, methodology, and results obtained: play is a highly effective promoter of sensory skills in 3-year-old preschool children and serves as a key method for acquiring new knowledge. During the course of the study, each child’s results showed significant improvement through play-based activities. The paper consists of 51 pages, 5 images, 16 tables, and 31 bibliographic references.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70785
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV