Klasvadības stratēģijas sākumskolas skolēnu pozitīvas uzvedības modeļu izveidei un veicināšanai angļu valodas stundās
Author
Koļesņikova, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Latkovska, Evija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis ir izpētīt trīs klasvadības stratēģiju rezultātus, kas tika īstenotas, lai radītu un veicinātu pozitīvas uzvedības modeļus 4. klasē. Balstoties uz autores profesionālo pieredzi, pētījumā tiek izpētīta trīs konkrētu klases vadības stratēģiju izmantošana, kas izstrādātas, lai stiprinātu pozitīvu uzvedību – Smiley sistēma, ClassDojo un pozitīvās uzvedības intervences sistēma. Pētījums tika veikts no 2024. gada decembra līdz 2025. gada aprīlim ar 23 skolēniem pamatskolā Latvijā, un tas atklāja, ka kombinētā pieeja uzlaboja skolēnu iesaistīšanos, atbildību un skolotāju un skolēnu saziņu. Rezultāti uzsver konsekventu, pozitīvu pastiprināšanas metožu nozīmi un liecina par to tālākas piemērošanas iespējām plašākā izglītības kontekstā. The aim of the research is to explore the outcomes of the three classroom management strategies implemented to create and foster positive behaviour models in Grade 4. Drawing on the author's professional experience, the study explores the use of three specific classroom management strategies designed to reinforce positive behaviour - the Smiley system, ClassDojo, and the positive behavioural intervention system. Conducted between December 2024 and April 2025 with 23 students in a primary school in Latvia, the case study revealed that the combined strategy approach improved student engagement, accountability, and teacher-student communication. Findings underscore the value of consistent, positive reinforcement methods and suggest further application within broader educational contexts. Keywords: classroom management, positive reinforcement, English lessons, digital age, generation Alpha, positive behavioural intervention and support.