• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Barboleta platformas izmantošana 5-6 gadus vecu mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguvē

Thumbnail
View/Open
299-108732-Jegorova_Aiga_ak17260.pdf (1.245Mb)
Author
Jegorova, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autors ir Aiga Jegorova. Darba vadītāja ir Mg.paed. Egija Laganovska. Darbs izstrādāts par mūsdienās aktuālu tematu: Barboleta platformas izmantošana 5 – 6 gadus vecu mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguvē. Pētījuma mērķis – analizēt zinātnisko literatūru un veikt pētījumu par vārdu krājuma paplašināšanu latviešu valodā, izmantojot Barboleta līdzsvara platformu. Pētījuma uzdevumi: 1. Izzināt 5 - 6 gadus vecu mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguves paņēmienus; 2. Noskaidrot latviešu valodas prasmes bērniem pirmsskolas mācību programmas III posmā; 3. Izpētīt pedagoģisko pieredzi, kā Barboleta līdzsvara platforma sekmē 5-6 gadus vecu mazākumtautību bērnu latviešu valodas vārda krājumu pilnveidošanu; 4. Apkopot un analizēt pētījumā iegūtos datus; 5. Analizēt iespējamās grūtības un ieguvumus 5 – 6 gadus veco mazākumtautību bērnu latviešu valodas vārdu krājuma pilnveidošanu, izmantojot Barboleta līdzsvara platformu. Pētījuma metodes: teorētiskā metode (literatūras analīze) un empīriskā metode (pedagoģiskie novērojumi, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, iegūto datu analīze un secinājumi). Darba saturs: 28 lapas, 4 attēli, 2 tabulas, 5 pielikums, 15 izmantotie informācijas un literatūras avoti. Atslēgvārdi: valoda, izglītība, mazākumtautības, līdzsvara platforma.
 
The author of the qualification work is Aiga Jegorova. Thesis supervisor is Mg.paed. Eggie Laganowska.Egija Laganovska The work has been developed on a topic of current importance: the use of the Barboleta platform for learning the Latvian language of 5 - 6-year-old minority children. The aim of the study is to analyze scientific literature and carry out a study on the expansion of vocabulary in Latvian using the Barboleta balance Platform. Study tasks: 1. To know the methods of learning the Latvian language of children of 5 - 6-year-old ethnic minorities. 2. To clarify the Latvian language skills of children in stage III of the pre-school curriculum. 3. To explore the pedagogical experience in how the Barboleta balance Platform contributes to the improvement of Latvian vocabulary stock of 5–6-year-old minority children. 4. Collect and analyses data from the study. 5. Analyse possible difficulties and benefits in improving the Latvian vocabulary of 5 - 6-year-old minority children using the Barboleta balance Platform. Study methods: theoretical method (literature analysis) and empirical method (pedagogical observations, pedagogical pilot activity, analysis of data obtained and conclusions). Work content: 28 pages, 4 images, 2 tables, 5 attachment, 15 sources of information and literature used. Keywords: language, education, minorities, balance platform.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70810
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV