Dabas materiālu izmantošana radošās darbības sekmēšanai 2. Vecumposmam
Author
Zīle, Signija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ummere-Tillberga, Linda
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir „Dabas materiālu izmantošana radošās darbības sekmēšanai 2. Vecumposmam.”. Pētījuma aktualitāti nosaka mūsdienu pirmsskolas izglītības tendence pievērst uzmanību bērnu radošuma veicināšanai un ilgtspējīgai attīstībai, izmantojot dabai draudzīgus materiālus. Dabas materiāli rosina bērnu iztēli, maņu uztveri un radošo domāšanu, veicinot dziļāku izpratni par apkārtējo vidi. Darba mērķis ir izpētīt un analizēt, kā dabas materiālu izmantošana var sekmēt 3–5 gadus vecu bērnu radošo darbību pirmsskolas izglītības procesā. Pētījumā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, veikta bērnu radošo aktivitāšu novērošana un pedagoģiskās situācijas izstrāde un īstenošana. Rezultāti liecina, ka regulāra un mērķtiecīga dabas materiālu izmantošana veicina bērnu iniciatīvu, pašizpausmi un radošo domāšanu. Darbā sniegti ieteikumi pedagogiem radošu aktivitāšu plānošanai ar dabas materiāliem. The topic of the qualification paper is “The Use of Natural Materials to Promote Creative Activity in the Second Age Group.” The relevance of the research is determined by the current trends in preschool education, which emphasize fostering children’s creativity and promoting sustainable development through the use of environmentally friendly materials. Natural materials stimulate children's imagination, sensory perception, and creative thinking, encouraging a deeper understanding of the surrounding environment. The aim of the study is to explore and analyze how the use of natural materials can promote the creative activity of 3–5-year-old children within the preschool education process. The research includes an analysis of pedagogical and psychological literature, observation of children’s creative activities, as well as the development and implementation of a pedagogical situation. The results show that regular and purposeful use of natural materials promotes children's initiative, self-expression, and creative thinking. The paper provides recommendations for teachers on how to plan creative activities using natural materials.