5-6 gadu vecu bērnu izšūšanas prasmju attīstības sekmēšana tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā
Author
Samcova, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: izstrādāts par tēmu 5-6 gadu vecu bērnu izšūšanas prasmju attīstības sekmēšana tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā. Kvalifikācijas darba autore: Laila Samcova Kvalifikācijas darba vadītāja: Māra Urdziņa – Deruma Pētījuma mērķis: izpētīt 5-6 gadu vecu bērnu izšūšanas prasmju attīstību tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā. Pētījuma jautājums: kā veicināt 5-6 gadu vecu bērnu izšūšanas prasmju sekmēšanu? Pētījumā izmantotās metodes: literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, iegūto datu analīze, uzsākot pētījumu un pētījuma beigās. Pirmajā daļā: tiek analizēta teorija par izšūšanu kā Latviskā mantojuma daļu amatniecībā. Kā izšūšana ir vēstures skatījumā un šobrīd sekojot līdzi modes tendencēm. Kāda ir izšūšanas prasmju nozīme 5-6 gadu vecu bērnu attīstībā un iespēja apgūt šo amatniecības veidu pirmsskolā. Otrā daļa: Empīriskajā daļā tiek novērtētas bērnu izšūšanas prasmes, un pētījuma beigās tiek novērtētas vēlreiz, lai veiktu analīzi par bērnu izšūšanas prasmju attīstību. Tiek izstrādātas 4 nodarbības no vienkāršākas līdz sarežģītākai. Tiek veikta rezultātu analīze. Kvalifikācija darbs: izstrādāts uz 36 lappusēm, ievietoti 11 attēlu, 3 tabulas, 5 pielikumi un izmantoti 32 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: rokdarbi, izšūšana, izšūšanas prasmes, pamatdūriens, tehnoloģiju mācību joma, pirmsskola. Qualification work: developed on the topic of promoting the development of embroidery skills of 5-6 year old children in the field of technology education in preschool. Author of the qualification work: Laila Samcova Head of the qualification work: Māra Urdziņa – Deruma Aim of the study: to study the development of embroidery skills of 5-6 year old children in the field of technology education in preschool. Research question: how to promote the development of embroidery skills of 5-6 year old children? Methods used in the study: literature analysis, pedagogical observation, pedagogical pilot activity, analysis of the obtained data, starting the study and at the end of the study. In the first part: the theory of embroidery as part of the Latvian heritage in crafts is analyzed. How is embroidery from a historical perspective and currently following fashion trends. What is the importance of embroidery skills in the development of 5-6 year old children and the opportunity to learn this type of craft in preschool. Part Two: In the empirical part, children's embroidery skills are assessed, and at the end of the study, they are assessed again to analyze the development of children's embroidery skills. 4 lessons are developed from simpler to more complex. The results are analyzed. Qualification work: developed on 36 pages, 11 images, 3 tables, 5 appendices and 32 literature sources are used. Keywords: needlework, embroidery, embroidery skills, basic stitch, technology learning area, preschool.