Show simple item record

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māra
dc.contributor.authorSamcova, Laila
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:05:12Z
dc.date.available2025-06-28T01:05:12Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other108910
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70838
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs: izstrādāts par tēmu 5-6 gadu vecu bērnu izšūšanas prasmju attīstības sekmēšana tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā. Kvalifikācijas darba autore: Laila Samcova Kvalifikācijas darba vadītāja: Māra Urdziņa – Deruma Pētījuma mērķis: izpētīt 5-6 gadu vecu bērnu izšūšanas prasmju attīstību tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā. Pētījuma jautājums: kā veicināt 5-6 gadu vecu bērnu izšūšanas prasmju sekmēšanu? Pētījumā izmantotās metodes: literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, iegūto datu analīze, uzsākot pētījumu un pētījuma beigās. Pirmajā daļā: tiek analizēta teorija par izšūšanu kā Latviskā mantojuma daļu amatniecībā. Kā izšūšana ir vēstures skatījumā un šobrīd sekojot līdzi modes tendencēm. Kāda ir izšūšanas prasmju nozīme 5-6 gadu vecu bērnu attīstībā un iespēja apgūt šo amatniecības veidu pirmsskolā. Otrā daļa: Empīriskajā daļā tiek novērtētas bērnu izšūšanas prasmes, un pētījuma beigās tiek novērtētas vēlreiz, lai veiktu analīzi par bērnu izšūšanas prasmju attīstību. Tiek izstrādātas 4 nodarbības no vienkāršākas līdz sarežģītākai. Tiek veikta rezultātu analīze. Kvalifikācija darbs: izstrādāts uz 36 lappusēm, ievietoti 11 attēlu, 3 tabulas, 5 pielikumi un izmantoti 32 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: rokdarbi, izšūšana, izšūšanas prasmes, pamatdūriens, tehnoloģiju mācību joma, pirmsskola.
dc.description.abstractQualification work: developed on the topic of promoting the development of embroidery skills of 5-6 year old children in the field of technology education in preschool. Author of the qualification work: Laila Samcova Head of the qualification work: Māra Urdziņa – Deruma Aim of the study: to study the development of embroidery skills of 5-6 year old children in the field of technology education in preschool. Research question: how to promote the development of embroidery skills of 5-6 year old children? Methods used in the study: literature analysis, pedagogical observation, pedagogical pilot activity, analysis of the obtained data, starting the study and at the end of the study. In the first part: the theory of embroidery as part of the Latvian heritage in crafts is analyzed. How is embroidery from a historical perspective and currently following fashion trends. What is the importance of embroidery skills in the development of 5-6 year old children and the opportunity to learn this type of craft in preschool. Part Two: In the empirical part, children's embroidery skills are assessed, and at the end of the study, they are assessed again to analyze the development of children's embroidery skills. 4 lessons are developed from simpler to more complex. The results are analyzed. Qualification work: developed on 36 pages, 11 images, 3 tables, 5 appendices and 32 literature sources are used. Keywords: needlework, embroidery, embroidery skills, basic stitch, technology learning area, preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectrokdarbi
dc.subjectizšūšana
dc.subjectizšūšanas prasmes
dc.subjectpamatdūriens
dc.subjecttehnoloģiju mācību joma
dc.title5-6 gadu vecu bērnu izšūšanas prasmju attīstības sekmēšana tehnoloģiju mācību jomā pirmsskolā
dc.title.alternativePromoting the development of embroidery skills in 5-6 year old children in the field of technology education in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record