Pasaku izmantošana vārdu krājuma bagātināšanai 4-5 gadus veciem bērniem
Autor
Šime, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Datum
2025Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Liene Šime. Darba nosaukums: Pasaku izmantošana vārdu krājuma bagātināšanā 4-5 gadu veciem bērniem. Pētījuma objekts: Pasaku izmantošana pedagoģiskajā procesā. Pētījuma priekšmets: Vārdu krājumu bagātināšana 4-5 gadus veciem bērniem. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt 4-5 gadu veciem bērniem vārdu krājuma bagātināšanu izmantojot pasakas. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Pirmajā daļā tiek analizēta zinātniskā, metodiskā literatūra par valodu un pasaku bērna vārdu krājuma bagātināšanai. Gan teorētiski ,gan praktiski tiek pētītas pasakas vārdu krājuma izmantošanai. Otrajā daļā apskatīts un aprakstīts empīriska pētījums un analizēti iegūtie rezultāti. Atslēgvārdi: Pasaka, vārdu krājums, 4-5 gadus veci bērni, valoda. Darba tapšanā ir iekļauts 21 literatūras avots, 5 tabulas, 2 attēli un 2 diagrammas. Author: Liene Šime Title of the thesis: The use of fairy tales in vocabulary enrichment for 4-5 year old children. Research object: The use of fairy tales in the pedagogical process. Research subject: Vocabulary enrichment for 4-5 year old children. Research aim: Theoretical study and practical testing of vocabulary enrichment for 4- 5 year olds using fairy tales. The qualification work consists of two parts – theoretical and empirical. The first part analyses the scientific, methodological literature on language and fairy tales for enriching children's vocabulary. Both theoretically and practically, fairy tales for vocabulary use are studied. The second part reviews and describes an empirical study and analyses the results. Keywords: fairy tale, vocabulary, 4-5 year olds, language. The paper includes 21 literature sources, 5 tables, 2 figures and 2 diagrams.