Drāmas elementu izmantošana Aspazijas dzejas apguvē 7. klasē
Author
Nikolajeva, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Seile, Elza
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Drāmas elementu izmantošana Aspazijas dzejas apguvē 7. klasē” tiek pētītas drāmas elementu integrācijas iespējas Aspazijas dzejas apguvē 7. klasē un to ietekme uz skolēnu motivāciju mācīties, daiļdarba izpratni un spēju analizēt un interpretēt Aspazijas dzeju. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, vai drāmas elementu izmantošana motivē skolēnus aktīvāk iesaistīties mācību procesā un palīdz tiem labāk izprast un interpretēt dzeju. Pētījumā ir trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā aplūkota drāmas elementu izmantošana kā metode Aspazijas dzejas apguvē, sniegts ieskats literatūras mācību priekšmeta specifikā, drāmas jēdziena raksturojumā, kā arī Aspazijas personībā un tās dzejas specifikā drāmas kontekstā. Otrajā nodaļā aprakstīta skolotāja sagatavošanās darbam klasē, pievēršoties vecumposma īpatnībām, tostarp iekļaujot mācību satura atlases un organizācijas plānojumu. Trešajā nodaļā aprakstīta drāmas elementu integrācijai Aspazijas dzejā veltīto stundu norise un izvērtējums. The diploma thesis „The use of dramatic elements in the learning of Aspazija's poetry in the 7th grade” explores the possibilities of integrating dramatic elements in the learning of Aspazija's poetry in the 7th grade and their impact on students' motivation to learn, understanding of the work of art, and ability to analyze and interpret Aspazija's poetry. The aim of the diploma thesis is to determine whether the use of dramatic elements motivates students to be more actively involved in the learning process and helps them better understand and interpret poetry. The study consists of three chapters. The first chapter examines the use of drama elements as a method in learning Aspazija's poetry, provides insight into the specifics of the literature subject, the characterization of the concept of drama, as well as Aspazija's personality and the specifics of her poetry in the context of drama. The second chapter describes the teacher's preparation for work in the classroom, focusing on the specifics of the age group, including the planning of the selection and organization of teaching content. The third chapter describes the course and evaluation of lessons dedicated to the integration of drama elements into Aspazija's poetry.