Show simple item record

dc.contributor.advisorKoļesņikova, Irina
dc.contributor.authorPētersone, Ksenija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:05:16Z
dc.date.available2025-06-28T01:05:16Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other108971
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70853
dc.description.abstractDarbs veltīts tekstpratības attīstīšanas paņēmienu izpētei 4. klašu skolēnu kritiskās domāšanas pilnveidei mācību priekšmetā “Sociālās zinības un vēsture”. Agrīnajā pamatskolas posmā ir būtiski attīstīt skolēnu spēju apzināti uztvert un izvērtēt informāciju, tāpēc tekstpratība un kritiskā domāšana jāpilnveido kā savstarpēji saistītas prasmes. Teorētiskajā daļā analizēta šo prasmju būtība un attīstības iespējas. Empīriskajā daļā tika veikta skolēnu un vecāku aptauja, aprobēti tekstpratības paņēmieni mācību stundās un izvērtēti skolēnu snieguma rezultāti. Iegūtie dati apstiprina izvēlēto paņēmienu efektivitāti kritiskās domāšanas pilnveidē.
dc.description.abstractThis thesis is dedicated to exploring strategies for developing literacy to enhance critical thinking in 4th grade students within the subject “Social Studies and History.” At the early primary school stage, it is essential to develop pupils’ ability to consciously comprehend and evaluate information; therefore, literacy and critical thinking should be fostered as interrelated skills. The theoretical part analyses the nature of these skills and possibilities for their development. The empirical part includes surveys of pupils and parents, implementation of literacy strategies during lessons, and evaluation of pupil performance. The results confirm the effectiveness of the chosen strategies in improving critical thinking.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjecttekstpratība
dc.subjectkritiskā domāšana
dc.subject4. klase
dc.subjectsociālās zinības un vēsture
dc.subjectmācību paņēmieni
dc.titleTekstpratības attīstīšanas paņēmieni 4. klašu skolēnu kritiskās domāšanas pilnveidei priekšmetā “Sociālās zinības un vēsture”
dc.title.alternativeMethods for Developing Text Literacy to Enhance Critical Thinking in 4th Grade Students in the Subject “Social Studies and History"
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record