• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Digitālo rīku iespējas skolēnu izziņas intereses veicināšanai sociālo zinību stundās pamatskolā

Thumbnail
View/Open
299-109002-Lielmane_Sandra_sl24020.pdf (841.6Kb)
Author
Lielmane, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā analizētas digitālo rīku izmantošanas iespējas skolēnu izziņas intereses veicināšanai sociālo zinību stundās pamatskolā. Pētījuma mērķis ir izpētīt un analizēt digitālo rīku izmantošanas iespējas skolēnu izziņas intereses veicināšanā sociālo zinību stundās pamatskolā. Pētījuma gaitā iegūtie rezultāti parāda, ka digitālie rīki būtiski veicina skolēnu izziņas interesi, īpaši uzlabojot emocionālo iesaisti, jautātkāri un refleksiju. Vienlaikus identificēti izaicinājumi - laika un resursu ierobežojumi, nevienmērīga pieeja un pedagogu atbalsta nepieciešamība.
 
The diploma thesis analyses the possibilities of using digital tools to promote students’ cognitive interest in social studies classes at the primary school level. The aim of the research is to study and analyse the potential of digital tools in enhancing students’ cognitive interest in social studies lessons in primary education. The results obtained during the research show that digital tools significantly contribute to fostering students’ cognitive interest, particularly by improving emotional engagement, curiosity, and reflection. At the same time, challenges have been identified—limited time and resources, unequal access, and the need for teacher support.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70862
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV