Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorMencis, Jānis
dc.contributor.authorZabarovska, Laura
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:05:19Z
dc.date.available2025-06-28T01:05:19Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other109011
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70865
dc.description.abstractKompetenču izglītības kontekstā būtiski ir rast veidus, kā mācību procesā integrēt karjeras izglītības pieredzi. Tomēr kompetenču pieejas īstenošana ar kompleksu uzdevumu risināšanu, sasaistot vairākas prasmes, matemātikas mācību procesā ir izaicinājums gan skolēniem, gan skolotājiem, turklāt tās īstenošana skolās bieži aprobežojas ar starppriekšmetu saikni. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kā starpdisciplināras pieejas integrēšana vidusskolas matemātikas mācību procesā ietekmē skolēnu izpratni par matemātikas pielietojumu praktisku problēmu risināšanā. Pētījuma rezultāti apliecina, ka starpdisciplināras pieejas integrēšana vidusskolas matemātikas mācību procesā padziļina izpratni par matemātikas lietojumu praktisku problēmu risināšanā, palīdz skolēniem labāk izprast mācību satura nozīmi un sasaisti ar reālo dzīvi, tā veicinot mācību motivāciju un sasniegumus.
dc.description.abstractIn the context of competency-based education, it is essential to find ways to integrate career education experiences into the learning process. However, implementing a competency-based approach through the resolution of complex tasks that combine multiple skills remains a challenge for both students and teachers, particularly in mathematics education, where it is often limited to cross-curricular connections. The aim of this study is to determine how the integration of an interdisciplinary approach in upper secondary mathematics education influences students’ understanding of mathematics as applied to solving real-world problems. The results confirm that incorporating an interdisciplinary approach in upper secondary mathematics deepens students’ understanding of the practical applications of mathematics, helps them grasp the relevance of the subject content in real life, and thereby enhances both motivation and academic achievement.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectstarpdisciplinaritāte
dc.subjectmācību motivācija
dc.subjectgadījuma izpēte
dc.subjectinterdisciplinarity
dc.subjectlearning motivation
dc.titleStarpdisciplinaritātes loma vidusskolā skolēnu izpratnes veicināšanā par matemātikas pielietojumu praktisku problēmu risināšanā
dc.title.alternativeThe role of interdisciplinarity in high school in fostering students' understanding of the application of mathematics to practical problem-solving
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige