Cilvēcisko vērtību integrēšanas iespējas 5.klases matemātikā – līdzsvarota mācību procesa veicināšana
Author
Lepse, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izpētīt cilvēcisko vērtību sasaisti ar matemātiku un izveidot metodisko materiālu par piecu cilvēcisko vērtību integrēšanas iespējām, atbilstoši standartā noteiktajam 5.klases mācību saturam. Diplomdarba apjoms ir 44 lapas un 5 pielikumi. Teorētiskajā daļā tiek apskatītas vērtībizglītības integrēšanas iespējas matemātikā, savukārt empīriskā daļā tiek analizēti metodiskā materiāla aprobēšanas dati. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka vērtībizglītība ir būtiska izglītības sastāvdaļa, kas veicina skolēnu emocionālo, sociālo un ētisko attīstību līdzās akadēmiskajām zināšanām. Darbs apliecina, ka cilvēcisko vērtību integrācija 5. klases matemātikā ir iespējama un nozīmīga. Pētījumā izstrādātais metodiskais materiāls palīdz skolēniem sasaistīt matemātikas jēdzienus ar dzīves realitāti, veicinot pozitīvu attieksmi un līdzdalību. Skolotājiem tas ir profesionāls atbalsts ar gataviem risinājumiem, veiksmīgi iekļaujot vērtības mācību procesā. The aim of the thesis is to study the connection of human values with mathematics and to create methodological material on the possibilities of integrating five human values, in accordance with the standard content of the 5th grade curriculum. The volume of the thesis is 44 pages and 5 appendices. The theoretical part examines the possibilities of integrating value education in mathematics, while the empirical part analyzes the data of the methodological material testing. As a result of the study, it was concluded that value education is an essential component of education, which promotes the emotional, social and ethical development of students along with academic knowledge. The work confirms that the integration of human values in 5th grade mathematics is possible and significant. The methodological material developed in the study helps students connect mathematical concepts with the reality of life, promoting a positive attitude and participation. For teachers, it is professional support with ready-made solutions, successfully including values in the learning process.