Show simple item record

dc.contributor.advisorMencis, Jānis
dc.contributor.authorLepse, Agnese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:05:19Z
dc.date.available2025-06-28T01:05:19Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other109015
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70866
dc.description.abstractDiplomdarba mērķis ir izpētīt cilvēcisko vērtību sasaisti ar matemātiku un izveidot metodisko materiālu par piecu cilvēcisko vērtību integrēšanas iespējām, atbilstoši standartā noteiktajam 5.klases mācību saturam. Diplomdarba apjoms ir 44 lapas un 5 pielikumi. Teorētiskajā daļā tiek apskatītas vērtībizglītības integrēšanas iespējas matemātikā, savukārt empīriskā daļā tiek analizēti metodiskā materiāla aprobēšanas dati. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka vērtībizglītība ir būtiska izglītības sastāvdaļa, kas veicina skolēnu emocionālo, sociālo un ētisko attīstību līdzās akadēmiskajām zināšanām. Darbs apliecina, ka cilvēcisko vērtību integrācija 5. klases matemātikā ir iespējama un nozīmīga. Pētījumā izstrādātais metodiskais materiāls palīdz skolēniem sasaistīt matemātikas jēdzienus ar dzīves realitāti, veicinot pozitīvu attieksmi un līdzdalību. Skolotājiem tas ir profesionāls atbalsts ar gataviem risinājumiem, veiksmīgi iekļaujot vērtības mācību procesā.
dc.description.abstractThe aim of the thesis is to study the connection of human values with mathematics and to create methodological material on the possibilities of integrating five human values, in accordance with the standard content of the 5th grade curriculum. The volume of the thesis is 44 pages and 5 appendices. The theoretical part examines the possibilities of integrating value education in mathematics, while the empirical part analyzes the data of the methodological material testing. As a result of the study, it was concluded that value education is an essential component of education, which promotes the emotional, social and ethical development of students along with academic knowledge. The work confirms that the integration of human values in 5th grade mathematics is possible and significant. The methodological material developed in the study helps students connect mathematical concepts with the reality of life, promoting a positive attitude and participation. For teachers, it is professional support with ready-made solutions, successfully including values in the learning process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectvērtībizglītība
dc.subjectcilvēciskās vērtības
dc.subjectmatemātika
dc.subjectmetodiskais materiāls
dc.titleCilvēcisko vērtību integrēšanas iespējas 5.klases matemātikā – līdzsvarota mācību procesa veicināšana
dc.title.alternativeOpportunities for integrating human values in 5th grade mathematics – promoting a balanced learning process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record