Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorKrovalka, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:05:20Z
dc.date.available2025-06-28T01:05:20Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other109021
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70871
dc.description.abstractDarba autore: Diāna Krovalka. Bakalaura darba temats: ‘’Konfliktu risināšanas prasmju attīstīšana pirmsskolas 3. posmā ( 5 - 7 gadi)’’. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski pētīt un empīriski pamatot bērnu konfliktu risināšanas prasmju attīstības sekmēšanu caur rotaļnodarbībām. Lai bakalaura darba mērķis tiktu sasniegts, autore izstrādāja bakalaura darba teorētisko daļu un empīrisko daļu. Teorētiskajā daļā autore aprakstīja 5 – 7 gadus vecu bērnu psiholoģisko raksturojumu, konfliktu veidus, veidošanās cēloņus un risināšanas stratēģijas. Empīriskajā daļā tika veikta intervija ar intervijā iesaistīto bērnu skolotāju. Darba autore veica empīrisko pētījumu, kura laikā tika izstrādāti bērnu konfliktu risināšanas prasmju kritēriji, vērtētas bērnu prasmes pirms pedagoģiskā procesa. Pētījumā tika izstrādātas un novadītas 4 rotaļnodarbības, kuru galvenais mērķis bija sekmēt bērnu konfliktu risināšanas prasmju attīstīšanu. Pētījuma beigās tika veikta atkārtota bērnu prasmju vērtēšana un salīdzinājums, salīdzinot sākotnējo bērnu izvērtējumu ar pētījuma beigās veikto izvērtējumu. Empīriskajā daļā apstiprinājās pētījumā sākumā izvirzītā hipotēze, ka bērnu konfliktu risināšanas prasmes tiks attīstītas, ja pedagoģiskajā procesā tiks iekļauta praktiska darbība, proti, spēles, praktiski uzdevumi, rotaļas. Bakalaura darba apjoms ir 48 lpp., darbā iekļauti 16. attēli, 8. tabulas, 7. pielikumi. Izmantoti 39. literatūras avoti. Atslēgas vārdi: Konflikts, konfliktu veidi, konfliktu veidošanās cēloņi, konfliktu risināšanas stratēģijas, pirmsskolas vecuma bērnu attīstība.
dc.description.abstractAuthor of the thesis: Diana Krovalka. Bachelor's thesis topic: Developing Conflict Resolution Skills in Preschool Stage 3 (Ages 5-7) ''. Aim of the bachelor's thesis: Theoretically study and empirically substantiate the promotion of the development of conflict resolution skills through play activities. In order to achieve the goal of the bachelor's thesis, the author developed the theoretical part and the empirical part of the bachelor's thesis. In the theoretical part, the author described the psychological characteristics of 5-7 year old children, types of conflicts, causes of formation and resolution strategies. In the empirical part, an interview was conducted with the teacher of the children involved in the interview. The author of the work conducted an empirical study, during which criteria for children's conflict resolution skills were developed, children's skills were assessed before the pedagogical process. In the study, 4 play activities were developed and conducted, the main goal of which was to promote the development of children's conflict resolution skills. At the end of the study, a repeated assessment and comparison of children's skills was carried out, comparing the initial assessment of children with the assessment carried out at the end of the study. The empirical part confirmed the hypothesis put forward at the beginning of the study that children's conflict resolution skills will be developed if practical activities are included in the pedagogical process, namely games, practical tasks, and play. The volume of the bachelor's thesis is 48 pages, 16 images, 8 tables, 7 appendices. 39 literary sources were used. Keywords: Conflict, types of conflicts, causes of conflict formation, conflict resolution strategies, development of preschool children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectkonflikts
dc.subjectkonfliktu veidi
dc.subjectkonfliktu veidošanās cēloņi
dc.subjectkonfliktu risināšanas stratēģijas
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērnu attīstība
dc.titleKonfliktu risināšanas prasmju attīstīšana pirmsskolas 3. posmā ( 5 -  7 gadi)
dc.title.alternativeDeveloping Conflict Resolution Skills in Preschool Stage 3 (Ages 5-7)
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record