Matemātisko rotaļu izmantošana bērnu domāšanas attīstībā pirmsskolas izglītības 1. vecumposmā
Author
Osko, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats. Matemātisko rotaļu izmantošana bērnu domāšanas attīstībā pirmsskolas izglītības 1. vecumposmā. Bakalaura darba autore. Anna Osko. Mērķis. Teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt matemātisko rotaļu izmantošanu bērnu domāšanas attīstībā pirmskolas izglītības 1.posmā. Atslēga vārdi. matemātiskās prasmes, rotaļas, domāšana, attīstība. Darba teorētiskajā daļā aplūkoti bērnu attīstības īpatnības agrīnā vecumā, tika izzināti matemātisko prasmju veidošanās 1,6 – 3 gados. Kā arī grūtības, kuras var sastapt šajā vecumposmā, mācot bērnus. Arī apkopota informācija par rotaļu lomu mācību procesā. Empīriskā daļā tika veikts pedagoģiskais pētījums Olaines pirmsskolas izglītības iestādē “X”, kurā piedalījās 8 bērni. Izmantojot vērošanas un izmēģinājuma darbību, analizēta matemātisko rotaļu ietekme uz bērnu domāšanu un matemātisko prasmju attīstību. Pētījuma beigās tika izvirzīti secinājumi. Bakalaura darba apjoms. 50 lpp. Pielikuma apjoms. 5 lpp. Attēlu skaits. 11. Tabulu skaits. 7. Izmantotās literatūras skaits. 38. The topic of bachelor work: Using Mathematical Games in the Development of Children’s Thinking in Primary Education 1,6 to 3 years. Autgor of the bachelor work: Anna Osko. The purpose: To the theoretically study and practically test the use of the mathematical games in the development of children’s thinking in the first stage of preschool education. Key words: mathematical skills, game, play, thinking, development. The theoretical part of the work deals with the peculiarities of the children’s development at an early age; the formation of mathematical skills at the age of 1,6 – 3 years; the difficulties that can be encountered at this age whet teaching children and the role of play in the learning process were explored. In the empirical part, a pedagogical study was carried out in the Olaine pre-school educational institution “X”, in the 8 children participated. Through observation and experimental activity, the influence of mathematical play on children’s thinking and development of the mathematical skills was analyzed. At the and of the work, the following conclusions. Volume of bachelor work: 50 pages. Volume of the appendix: 5 pages. Number of images: 11. Number of tables: 7. Number of used literature: 38.