Show simple item record

dc.contributor.advisorKlempere-Sipjagina, Agita
dc.contributor.authorTuvi, Olīvija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:05:23Z
dc.date.available2025-06-28T01:05:23Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other109069
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70882
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir “Tekstpratības uzdevumu individualizācija 7.klasē vēstures stundās”. Tekstpratība ir kompleksa pratība, ko cilvēks ik dienu pielieto visas dzīves garumā un ko svarīgi pastāvīgi attīstīt informācijas pārbagātības laikmetā. Skolēnu tekstpratības pētniecība ir aktuāla, jo praksē novērots, ka daudziem skolēniem tekstpratība sagādā grūtības. Pētījuma ietvaros meklētas tekstpratības uzlabošanas iespējas vēstures mācību stundās 7. klasē, kurā mācās skolēni ar mācīšanās un garīgās attīstības traucējumiem. Lai sasniegtu šo mērķi, tika veikts empīriskais pētījums, kurā aprobēti skolēniem pielāgoti tekstpratības uzdevumi, novērota un aprakstīta skolēnu darbība, veikta fokusgrupas intervija un tās rezultātu analīze, kā arī formulēti secinājumi un priekšlikumi. Atslēgvārdi: tekstpratība, Latvijas un pasaules vēsture, 7.klase, speciālā izglītība
dc.description.abstractThe topic of the diploma thesis is “Individualization of Text Literacy Tasks in 7th Grade History Lessons”. Text literacy is a complex literacy that a person uses every day throughout his life and which is important to constantly develop in the era of information abundance. Research on students' text literacy is relevant, because in practice it has been observed that many students have difficulties with text literacy. The research sought opportunities to improve text literacy in history lessons in 7th grade, where students with learning and mental development disorders study. To achieve the aim of the work, an empirical study was conducted, in which text literacy tasks adapted to students were tested, students' activities were observed and described, a focus group interview was conducted and its results were analyzed, as well as conclusions and proposals were formulated. Keywords: text literacy, Latvian and world history, 7th grade, special education
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjecttekstpratība
dc.subjectLatvijas un pasaules vēsture
dc.subject7.klase
dc.subjectspeciālā izglītība
dc.titleTekstpratības uzdevumu individualizācija 7.klasē vēstures stundās
dc.title.alternativeIndividualization of Text Literacy Tasks in 7th Grade History Lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record