dc.contributor.advisor | Klempere-Sipjagina, Agita | |
dc.contributor.author | Tuvi, Olīvija | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:05:23Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:05:23Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 109069 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70882 | |
dc.description.abstract | Diplomdarba tēma ir “Tekstpratības uzdevumu individualizācija 7.klasē vēstures stundās”. Tekstpratība ir kompleksa pratība, ko cilvēks ik dienu pielieto visas dzīves garumā un ko svarīgi pastāvīgi attīstīt informācijas pārbagātības laikmetā. Skolēnu tekstpratības pētniecība ir aktuāla, jo praksē novērots, ka daudziem skolēniem tekstpratība sagādā grūtības. Pētījuma ietvaros meklētas tekstpratības uzlabošanas iespējas vēstures mācību stundās 7. klasē, kurā mācās skolēni ar mācīšanās un garīgās attīstības traucējumiem. Lai sasniegtu šo mērķi, tika veikts empīriskais pētījums, kurā aprobēti skolēniem pielāgoti tekstpratības uzdevumi, novērota un aprakstīta skolēnu darbība, veikta fokusgrupas intervija un tās rezultātu analīze, kā arī formulēti secinājumi un priekšlikumi. Atslēgvārdi: tekstpratība, Latvijas un pasaules vēsture, 7.klase, speciālā izglītība | |
dc.description.abstract | The topic of the diploma thesis is “Individualization of Text Literacy Tasks in 7th Grade History Lessons”. Text literacy is a complex literacy that a person uses every day throughout his life and which is important to constantly develop in the era of information abundance. Research on students' text literacy is relevant, because in practice it has been observed that many students have difficulties with text literacy. The research sought opportunities to improve text literacy in history lessons in 7th grade, where students with learning and mental development disorders study. To achieve the aim of the work, an empirical study was conducted, in which text literacy tasks adapted to students were tested, students' activities were observed and described, a focus group interview was conducted and its results were analyzed, as well as conclusions and proposals were formulated. Keywords: text literacy, Latvian and world history, 7th grade, special education | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | tekstpratība | |
dc.subject | Latvijas un pasaules vēsture | |
dc.subject | 7.klase | |
dc.subject | speciālā izglītība | |
dc.title | Tekstpratības uzdevumu individualizācija 7.klasē vēstures stundās | |
dc.title.alternative | Individualization of Text Literacy Tasks in 7th Grade History Lessons | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | |