dc.contributor.advisor | Klempere-Sipjagina, Agita | |
dc.contributor.author | Boriseviča, Alise | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-06-28T01:05:26Z | |
dc.date.available | 2025-06-28T01:05:26Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 109154 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/70895 | |
dc.description.abstract | Autisma spektra traucējums (AST) ir viens no biežākajiem neiroloģiskajiem attīstības traucējumiem bērniem, kas izraisa grūtības sociālajā komunikācijā un sensoro-motoriku traucējumus. Pētījuma mērķis bija identificēt efektīvākos fizisko aktivitāšu veidus, ieskaitot deju terapiju, un izstrādāt to integrācijas ieteikumus AST bērniem. Kvantitatīvā aptaujā (N=104 vecāki) konstatēts, ka 86–90% respondentu novēroja stresa un trauksmes samazināšanos, garastāvokļa uzlabošanos un sociālo prasmju attīstību pēc fizisko aktivitāšu nodarbībām. Korelāciju analīze (r=0,62) apstiprināja savstarpējo saistību starp psihoemocionālās labsajūtas aspektiem. Rezultāti apstiprināja, ka fiziskās aktivitātes uzlabo AST bērnu veselību un sociālo adaptāciju. Izstrādātie ieteikumi ietver individuālu pieeju, sensorās vides pielāgošanu un sabiedrības iesaisti. | |
dc.description.abstract | Autism Spectrum Disorder (ASD) is one of the most common neurodevelopmental conditions in children, characterized by difficulties in social communication and sensory-motor impairments. The study aimed to identify the most effective physical activities, including dance therapy, and develop integration recommendations for children with ASD. A quantitative survey involving 104 parents revealed that 86–90% of respondents observed reductions in stress and anxiety, improvements in mood, and enhanced social skills following physical activity sessions. Correlation analysis (r=0.62) confirmed interconnections among psychoemotional well-being indicators. The results demonstrated that physical activities improve the health and social adaptation of children with ASD. Recommendations emphasize individualized approaches, sensory environment adjustments, and community engagement. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Sporta zinātne | |
dc.subject | autiskā spektra traucējums | |
dc.subject | fiziskās aktivitātes | |
dc.subject | deju terapija | |
dc.subject | sporta dejas | |
dc.title | Fiziskās aktivitātes bērniem ar autiskā spektra traucējumiem | |
dc.title.alternative | Physical activities for children with autism spectrum disorders | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |