Skolēnu individuālās stratēģijas veidošana matemātikas teksta uzdevumu risināšanā
Автор
Cepleniece, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Baiba
Дата
2025Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā pētījumā analizēta 4. klases skolēnu individuālās stratēģijas veidošana matemātikas teksta uzdevumu risināšanā. Darba mērķis ir izstrādāt un aprobēt efektīvas pieejas, kas veicina skolēnu teksta izpratni, problēmu risināšanas prasmes un patstāvīgu domāšanu. Pētījuma ietvaros tika izmantotas dažādas stratēģijas, tostarp “zīmuļa stratēģija”, “tabulas metode” un “zīmējumu un shēmu metode”. Dati tika iegūti, veicot skolēnu novērojumus, aptaujas un formatīvās vērtēšanas analīzi. Rezultāti liecina, ka sistemātiska stratēģiju mācīšana būtiski uzlabo skolēnu spēju risināt teksta uzdevumus un attīsta viņu tekstpratību. This research explores the development of individual strategies for solving mathematical word problems among 4th-grade students. The aim of the study is to design and test effective approaches that enhance students' reading comprehension, problem-solving skills, and independent thinking. Various strategies were introduced and practiced, including the "pencil strategy", the "table method", and "drawing and diagram-based methods". The study used student surveys, observations, and formative assessment data. The results show that structured strategy instruction significantly improves students' ability to solve word problems and fosters their mathematical literacy.