Show simple item record

dc.contributor.advisorMencis, Jānis
dc.contributor.authorBrakmane, Lelde
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:06:03Z
dc.date.available2025-06-28T01:06:03Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other110413
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71007
dc.description.abstractPētījums ir balstīts uz nepieciešamību mērķtiecīgi attīstīt skolēnu matemātiskās modelēšanas prasmes kā nozīmīgu daļu no matemātiskās domāšanas veidošanās pamatskolā, sniedzot ieteikumus pedagogiem, kā mērķtiecīgi attīstīt šo prasmi, lai katrs skolēns uzlabotu savas matemātiskās modelēšanas prasmi. Darbā analizēti matemātiskās modelēšanas process un tā posmi, to īstenošana mācību. Pētījuma mērķis ir izpētīt matemātiskās modelēšanas ietekmi uz skolēnu matemātikas apguvi, analizēt prasmes attīstības pēctecību pamatskolas matemātikas mācību programmā un aprobēt mācību uzdevumus, kas sekmē šo prasmju attīstību. Pētījuma rezultātā ir apkopoti temati un aktivitātes no matemātikas mācību programmas, lai plānotu ilgtermiņa matemātiskās modelēšanas prasmes attīstīšanu pamatskolā, izveidots mācīšanās cikls prasmes pilnveidei 9. klašu skolēniem un izstrādāti ieteikumi skolotājiem.
dc.description.abstractThe study is based on the necessity to purposefully develop students' mathematical modelling skills as a significant part of the formation of mathematical thinking in mathematics education. It provides recommendations for teachers on how to systematically develop this skill so that each student can improve their mathematical modelling ability. The paper analyzes the process of mathematical modelling and its stages, as well as their implementation in teaching. The aim of the study is to examine the impact of mathematical modelling on students’ mathematics learning, analyze the progression of skill development in the basic school mathematics curriculum, and test teaching tasks that promote the development of these skills. As a result of the study, topics and activities from the mathematics curriculum have been compiled to support the long-term development of mathematical modelling skills in basic education. A learning cycle has been created to enhance this skill for 9th-grade students, and recommendations have been developed for teachers.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectmatemātiskā modelēšana
dc.subjectmatemātiskās modelēšanas cikls
dc.subjectmatemātikas apguve
dc.subject9. klase
dc.subjectkompetenču pieeja
dc.titleMatemātiskās modelēšanas prasmes attīstīšana 9. klašu stundās
dc.title.alternativeDevelopment of Mathematical Modeling Skills in Grade 9 Mathematics Lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record