Show simple item record

dc.contributor.advisorKampmane, Kristīne
dc.contributor.authorBogdanovs, Grigorijs
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-06-28T01:06:17Z
dc.date.available2025-06-28T01:06:17Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other110500
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/71022
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir analizēt digitālpratības pilnveides iespējas matemātikas optimālā līmeņa pamatkursā vidusskolēniem. Bakalaura darbā “Vidusskolēnu digitālpratības attīstīšanas iespējas matemātikas optimālā līmeņa kursā” analizēts digitālpratības definīcija un tā raksturojums, digitālpratību attīstības metodoloģija vidusskolēniem, diagnosticējošā testa veidošanas pamati un principi digitālpratību izvērtēšanai vidusskolēniem. Pētījumā secināts, ka digitālo tehnoloģiju kā Google Classroom, GeoGebra un/vai Kahoot aktīva izmantošana attīsta digitālās kompetences vidusskolēniem, ar nosacījumu, ja viņi patstāvīgi tās izmanto. Lietošana stundās pat pusotras līdz piecu minūšu laikā ļauj skolēniem attīstīt šīs kompetences un turpmāk tās izmantot praktiskos uzdevumos, kas saistīti ar digitālo tehnoloģiju izmantošanu, piemēram, dators vai šaura spektra programmas, piemēram, GeoGebra. Bakalaura darbs sastāv no 68 lapām, tajā ir 19 tabulas, 8 attēli un 2 pielikumi. Darba praktiskajā daļā veikta digitālpratību diagnosticējoša darba izstrāde un veikta diagnosticēšana Latvijas vidusskolas 10. un 11. klasē. Respodentu skaits ir 21.
dc.description.abstractThe Bachelor's work aims to analyze the possibilities for improving digital literacy in a mathematics optimum-level elementary course for secondary school students. The Bachelor's work “Pathways for Boosting Digital Literacy Among Secondary Students in a Mathematics Optimal Level Course” analyses the definition and characterization of digital literacy, the methodology for developing digital literacy for secondary pupils, the basis for creating a diagnostic test and the principles for evaluating digital literacy for secondary pupils. The study concluded that the active use of digital technologies such as Google Classroom, GeoGebra, and/or Kahoot develops digital competencies for high school students, provided they use them independently. Hourly use within one and a half to five minutes allows students to develop these competencies and further use them for practical tasks related to digital technologies, such as a computer or narrow-spectrum programs such as GeoGebra. The Bachelor's work contains 68 pages, 19 tables, 8 images and 2 attachments. The practical part of the work has been developed and diagnosed in Classes 10 and 11 of the Latvian school. There are 21 respondents.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectdigitālpratība
dc.subjectnovērtēšanas rīks
dc.subjectdigitālie rīki
dc.subjectdigitālpratības apakškompetence
dc.titleVidusskolēnu digitālpratības attīstīšanas iespējas matemātikas optimālā līmeņa kursā
dc.title.alternativePathways for Boosting Digital Literacy Among Secondary Students in a Mathematics Optimal Level Course
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record